ای جی: من شخصا موضوع بورس را دنبال می کنم/قطعاً تخلفات در قوه قضائیه بررسی می شود.

ای جی: من شخصا موضوع بورس را دنبال می کنم/قطعاً تخلفات در قوه قضائیه بررسی می شود.

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: شورای تحقیق و تفحص از سازمان بورس باید گزارشی جامع، باثبات و مستند تهیه کند و قوه قضائیه برای تحقق این مهم هیچ کمکی به این شورا نمی گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست با اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه، تحقیق و تفحص را یکی از ابزارهای مهم نظارت مجلس دانست و گفت: قوه قضائیه مرتفع شده است. نمایندگان پارلمان اروپا از طولانی شدن محاکمه و نامشخص بودن نتیجه گزارش های ارجاع شکایت دارند.

بر این اساس، رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس و اعضای کمیته های تحقیق و تفحص مجلس عوام در مورد موضوعات مختلف خواست تصمیم بگیرند که همکاری با قوه قضائیه را افزایش دهند تا اطمینان حاصل شود که گزارش ها و پرونده های تحقیقاتی شفاف، شفاف، مستدل و مستدل هستند. قابل دفاع . . ، من پیشقدم هستم.

رئیس قوه قضائیه همچنین تاکید کرد: قوه قضائیه مصمم است بلافاصله پس از گزارش تحقیق به نتیجه برسد.

رئیس قوه قضائیه تحقیق و تفحص از بورس و سازمان بازار سرمایه را یکی از مهم ترین موضوعات برشمرد و با برشمردن دلایل این اهمیت گفت: آنها در این بازار سرمایه گذاری کرده اند و گاهی علاوه بر دارایی های خود شما نیز سرمایه گذاری کرده اند. در این بازار هستند.

رئیس کل دادگستری افزود: همچنین باید توجه داشت که تعداد قابل توجهی از افراد متاثر از بورس، آگاهی و شناخت لازم از فرآیندها و سازوکارهای موجود در این بازار و در زمینه آگاهی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از آسیب را نداشتند. اقدامات مناسبی از سوی دستگاه های ذیربط انجام نشده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای بورس و سرمایه گذاری مردم در این بازار را فرصتی برای استفاده از نقدینگی و منابع مالی برای تقویت توان تولیدی و رشد اقتصادی کشور دانست و گفت: اکنون که فرصت مساعد است استفاده از ظرفیت بورس و از سرمایه گذاری های مردم در این بازار به درستی استفاده نشده و مشکلات و آسیب های وارده به ده ها میلیون نفر ایجاد شده است. دشمنان نیز به دلیل این مشکل و آسیب به دنبال سوء استفاده و توسعه نیات خود هستند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه به دلیل درگیر شدن زیاد بورس، بی توجهی و بی توجهی به جرایم و تخلفات افرادی که ممکن است در این زمینه خیانت کرده یا سهل انگاری کرده باشند، اصلا پذیرفته نیست، گفت: بازار سرمایه باید آمادگی لازم را داشته باشد. یک گزارش جامع، باثبات و مستند و قوه قضائیه از کمک به هیئت در دستیابی به این مهم خودداری نخواهد کرد.

رئیس دیوان با اشاره به مأموریت خود به سازمان بازرسی کل کشور برای مساعدت کامل به شورای تحقیق و تفحص سازمان بورس و بازار سرمایه، رئیس دیوان، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی و ارزی در دیوان و دادسرا. اختیار تعیین شعبه ویژه شورای تحقیق و تفحص سازمان بورس.

رئیس قوه قضائیه همچنین دستور خود را به دادستان کل کشور مبنی بر ورود به مقتضی به مباحث بورس و ایفای نقش موثرتر و فعالتر در شورای عالی بورس به نفع حداکثری مردم و سرمایه گذاران خرد و واقعی در این بازار اعلام کرد. شخصاً بر تعیین تکلیف گزارش های سازمان بازرسی از مقوله بورس و پیگیری و پیگیری تخلفات و جرایم احتمالی در این بازار نظارت دارم.

حجت الاسلام محسنی اجایی در ادامه توصیه های مهمی را به اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سازمان بورس ارائه کرد و گفت: در جریان بررسی و بررسی همه ابعاد و زوایای مقوله بورس با اتخاذ تدابیر تخصصی و خردمندانه روشن شود. راهبردها شرایطی را برای احقاق حقوق بشر فراهم می کند و از بروز چنین مشکلات و آسیب هایی جلوگیری می کند و جنبه بازدارندگی مشکل را تقویت می کند.

تنظیم و نهایی شدن پروتکل رسیدگی در اسرع وقت با «استفاده از نیروی انسانی بیشتر» و «استفاده از ظرفیت و امکانات مراجع نظارتی» از دیگر توصیه های قضات به اعضای کمیسیون تحقیق از بورس بود. سازمان.

رئیس قوه قضائیه همچنین پیشنهاد مهم، عملیاتی و مؤثری را به اعضای شورای تحقیق و تفحص سازمان بورس ارائه کرد و خطاب به آنان گفت: سازمان بورس می تواند در جریان تحقیقات و بررسی های خود به محض مشاهده تخلف و جرائم، مراجعه کند. به فوریت و فوریت کمیسیون های تحقیق، دادسرا و سایر مراجع قضایی به منظور جلوگیری از گسترش تخلفات و جرایم و تسریع و تسهیل در نتیجه نهایی تحقیقات و رسیدگی.

در این جلسه اعضای کمیسیون رسیدگی به مصادیق تخلفات بورس در سال های اخیر و همچنین در دوره کنونی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری از نمایندگان خواسته است که این پرونده ها را سریعا به قوه قضائیه ارجاع دهند، گفتند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش و عزم جدی دکتر هدیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای نهایی کردن گزارش‌های تخلفات و جرایم احتمالی بورس و نظارت بر این مهم، گفت: تداوم تمرکز ما بر ساماندهی سازمان بازرسی کل کشور موضوعات مورد بررسی را تا حصول نتیجه نهایی رصد می کند و این امر در مورد از رده خارج شدن بورس و جنبه های پیشگیرانه، تدوین و ارائه می شود.

کمیسیون تحقیق و تفحص از بورس و بازار سرمایه به مراجع قضایی مراجعه کرده و امیدوار است با نتیجه این بررسی ها اعتماد از دست رفته مردم به بورس و بازار سرمایه احیا شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بورس و بازار سرمایه با اشاره به راه اندازی این شورا در مهرماه سال جاری، از چندین مورد مکاتبه با بورس و اوراق بهادار خبر داد. اوراق بهادار

حجت الاسلام لارگانی افزود: هیات تحقیق و تفحص از بورس و بازار سرمایه به مراجع قضایی مراجعه کرده و امیدوار است با نتیجه این بررسی ها اعتماد مردم به بورس و بازار سرمایه برای تعمیرات از بین رفته باشد.

وی ادامه داد: «تضاد منافع» مهمترین عامل فساد بورس است.

حجت الاسلام لارگانی همچنین بر لزوم ممنوعیت ورود برخی تصمیم گیران به بازار سرمایه تاکید کرد.

وی «ضعف اساسی حافظ بازار سرمایه» را یکی دیگر از آسیب های موجود در بورس خواند.

حجت الاسلام لارگانی در ادامه سخنان خود، اقدامات برخی از کارکنان بورس و سازمان اوراق بهادار را در زمینه عدم توسعه بورس در مناطق کشور، انتصاب مدیران کم تجربه و اطلاعات کافی و لازم از بازار سرمایه را ترک کرد. و عدم آموزش کافی سهامداران وی به مشکلات بازار سهام و سرمایه طی دو سال گذشته اشاره کرد.

سایر اعضای شورای بررسی بورس و بازار سرمایه در ادامه در خصوص «ضرورت حمایت قضایی و حقوقی از سوی هیأت تحقیق و تفحص از بورس و بازار سرمایه»، «تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های بورس اوراق بهادار»، اظهار نظر کردند. تخلفات و “لزوم بازپس گیری دارایی های غیرقانونی متخلفان بورس”، جلب اعتماد عمومی به بورس و بازار سرمایه “، ایجاد انگیزه در مردم برای کمک به اقتصاد ملی “، لزوم شناسایی و برخورد با حفره های اطلاعاتی و رانت های بورس «رفع ابهامات حوزه فعالیت موسسات حقوقی در بورس» و «لزوم پاسخگویی مدیران و مسئولان بورس در آن زمان».

همچنین در این جلسه اعضای بورس و شورای بررسی بازار سرمایه، با ارائه رئیس قوه قضائیه و مشارکت فنی و تخصصی در زمینه هایی چون «مبارزه جدی و قاطع با مفاسد اقتصادی»، «اقدامات انقلابی در تخریب غیرقانونی» ساختمان های منطقه» و «حوزه رودخانه ها» و «تلاش مستمر برای رفع مشکلات مردم در دستگاه قضایی»، تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید