بارش در بیشتر نقاط کشور / کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی نیمه شمالی

ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785460

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش کوتاه مدت باران و وزش باد در مناطقی از کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، طی 24 ساعت آینده در جنوب شرق کشور وزش باد و در کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان ابر و رگبار و رعد و برق خواهد بود. هوای آرام و پایدار و در سایر نقاط کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه (30 آبان) در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبار پراکنده و گاهی وزش باد رخ می دهد. روز یکشنبه (۳۰ آبان) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، بارش در استان های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: این سامانه روز دوشنبه (10 آذرماه) مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را پوشش می دهد و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش متناوب خواهد داشت.

وی افزود: روز دوشنبه (10 آذرماه) با شدت گرفتن در مناطق جنوب غرب و غرب کشور، بارش نیمه غربی کشور را فرا می گیرد و دامنه ها و ارتفاعات البرز و سواحل غربی دریای خزر را فرا می گیرد. . همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف و در استان های جنوبی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

ضیاییان افزود: روز سه شنبه 11 آذر در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش کوتاه مدت و گاهی وزش باد شدید وجود دارد و این سامانه به تدریج از مرزهای شرقی خارج می شود. همچنین طی دو روز آینده به دلیل پایداری جو و عدم تحرک نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و کاهش وجود دارد. در کیفیت هوا می توان انتظار داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت هواشناسی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 آبان) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دما است. 4 و بیشینه دمای 13 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (30 آبان) صاف و غبارآلود و در نقاط همراه با ابر جزئی با کمینه دمای 6 و حداکثر 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (7 و 8 آبان ماه) بندرعباس، اهواز و بوشهر با دمای 28 درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد و همدان با دمای 8 و 10 درجه سانتیگراد سردترین استانها هستند. مراکز کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید