بارقه امید در دل دردمندان «ضحک» زنده شد.


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893800

حسن دهمرده گفت: فصل جدیدی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی که در قالب حکومت انقلابی و مردمی آغاز شد امید را در دل مردم شهرستان ضحق کرساوی زنده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن دهمرده فرماندار شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار عصرهامون به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به فعالیت های مهم انجام شده در این هفته اشاره کرد و گفت: : در فصل جدیدی از خدمت سربازی جمهوری مقدس اسلامی که در قالب حکومتی انقلابی و مردمی آغاز شد، امیدی را در دل مردم شهرستان ضحاک کرساوی و این شهرستان مانند سایر نقاط استان ایجاد کرد. ، تبدیل به کارگاهی برای احیای پروژه های راکد و اجرای پروژه های مختلف شده است که تمام تلاش خود را برای جبران تاخیرها می کند.

وی افزود: 42 پروژه در شهرستان زهک به بهره برداری رسیده و برای اجرای این پروژه ها 13 میلیارد و 400 میلیون تومان وام تخصیص یافته و 13 پروژه نیز راه اندازی شده است که مردم این شهرستان را امیدوار کرده است. منطقه

دهمرده ادامه داد: برخی از پروژه های مهم افتتاح شد که با تاکید مقام معظم رهبری بر مشاغل دانش بنیان و مراکز تخصصی، کار پارک علم و فناوری شهرستان زهک که با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد، اما ماموریت داشت. این پارک که دارای 23 هسته فناوری فعال و 4 شرکت تولید کننده محصول و 16 محصول شهرستان زهک است که تجاری سازی و برندسازی آنها انجام شده است، ظرف یک هفته فعال می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 11 محصول و خط کسب و کار برند و تجاری شده و زنجیره ارزش آنها تعریف شده است، به عنوان مثال اگر قرار است شیر ​​یا لبنیاتی باشد باید گاو باشد.

فرماندار زهک با اشاره به دیگر محصولات شهرستان گفت: زنبورعسل، فرش و صنایع دستی با وجود اینکه زنجیره ای وجود داشت اما سرمایه گذاری های هدفمندی را روی این محصولات انجام دادیم و پیگیری های لازم انجام شد.

حسن دهمرده با اشاره به شناسایی استعدادها و نابغه ها در جوانان زهک افزود: با توجه به استعدادها و نوابغ ناشناخته و بی پشتوانه جوانان این منطقه، مخترع سلاح هوشمند و قایق هوشمند از جمله جوانان این شهرستان هستند که برای این عزیزان شناسایی و ثبت شده است. و ما به دنبال تسهیلات ویژه برای این افراد و محصولات آنها هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه، خاطرنشان کرد: در حوزه راه نیز مگا پروژه عبور غیرهمسطح جاده ترانزیتی شهرستان زهک انجام می شود که برای آن 120 میلیارد تومان هزینه تخصیص داده شده است. پیش بینی می شود بیش از 400 جوان در منطقه مشارکت داشته باشند و این پروژه در 5 سال آینده تکمیل و تحویل خواهد شد.

فرماندار بخشدار زهک بیان کرد: بزرگراه زهک – زابل که نزدیک به 8 سال پیگیری نشد و کار اجرایی آن بسته شد اما با اقدامات پیگیری در حال اجراست و در نیمه اول سال 1402 افتتاح می شود.

وی با اشاره به ریزگردها و شن های روان در مناطق مختلف شهرستان زهق گفت: 12 منبع ریزگرد شناسایی شده است که منشأ اصلی آن ناشی از خشکسالی از جمله کاهش ذخایر آب است که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. مردم منطقه به ویژه مناطق مسکونی و متأسفانه این 12 کانون ریزگردها منازل مسکونی مردم را تهدید کرده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای محدودسازی ریزگردها و تثبیت شن های شناور از جمله ایجاد بادشکن طبیعی و غیر زنده، مالچ پاشی و ایجاد کمربند سبز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تزریق 117 میلیارد تومان اعتبار، سه پروژه به برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته و از هفته آینده قرار است مالچ پاشی 850 هکتار که از مناطق مسکونی تهدید کننده مردم است آغاز شود.

دهمرده ادامه داد: با توجه به کاهش وزش باد از روز گذشته، بهترین زمان برای جمع آوری شن های رانش در مناطق بحرانی است، بنابراین 40 کیلومتر بادشکن فعال در 17 نقطه بحرانی راه اندازی شده است که حدود 4 کیلومتر پیشروی کرده و به سرعت انجام می شود. توسط خود مردم نیز دنبال می کنند و انجام می دهند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید