سفر مورا به تهران بارقه‌ای از امید را در مذاکرات هسته‌ای برانگیخت


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841732

محمدحسن آصفری گفت: سفر مورا به تهران روزنه امیدی ایجاد کرده است، اما این سفر تنها به معنای موفقیت در مذاکرات هسته ای نیست، بلکه موفقیت آن مذاکرات در گرو اقدامات اروپا برای رهایی از زیاده خواهی های خود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری، عضو شوراهای مجلس و کمیسیون کشور در گفتگو با تهران نیوز درباره مذاکرات وین گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای به خوبی عمل کرده و اکنون توپ در زمین حریف است. عمل به تعهدات خود را در دستور کار قرار داده و حسن نیت خود را نشان دهد، زیرا جمهوری اسلامی ایران در عرصه حقیقت، آزمایش و انجام تعهدات خود به اندازه کافی موفق و جدی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر غربی ها می خواهند مذاکرات هسته ای به نتیجه مطلوب برسد، نباید اجازه دخالت صهیونیست ها را بدهند و اگر این اتفاق بیفتد باید به توافق رسید. خوب، دور از ذهن و دور از دسترس نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه غرب بیش از حد به حرف ها و عوامل رژیم صهیونیستی گوش می دهد و با ادامه این روند نمی توان انتظار توافق خوبی در این دور از مذاکرات داشت. “

آصفری با اشاره به سفر انریکه مورا، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، گفت: علیرغم اینکه مذاکرات و ادامه آن در هاله ای از ابهام بود، سفر مورا روزنه امیدی ایجاد کرد، اما این سفر تنها به معنای موفقیت است. و سیاست امنیتی در مورد مذاکرات هسته ای مذاکرات هسته ای نیست، اما موفقیت این مذاکرات منوط به اقدام اروپا برای رهایی از زیاده خواهی های خود است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از برداشتن گام های عملی در مذاکرات هسته ای حمایت می کند، گفت: گام های عملیاتی اعتماد از دست رفته را باز می گرداند و اقداماتی را که جمهوری اسلامی ایران باید انجام می داد، انجام می دهد. «اکنون نوبت غرب است.

به گفته یکی از اعضای شوراهای مجلس یازدهم و کمیسیون داخلی، تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود و فشار اقتصادی کاهش نیابد، اتفاق خاصی در مذاکرات با سفر مورا رخ نخواهد داد.

اسفاری معتقد است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک توافق برد-برد است و غرب باید تا به امروز به این موضوع پی ببرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید