بارندگی اخیر در یزد اصلا قابل پیش بینی نبود


ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886299

وحیدی گفت: میزان بارندگی معمول در یزد 45 میلی متر است اما هم اکنون در برخی مناطق شاهد 75 میلی متر بارندگی بودیم که بیش از میانگین بارندگی در سال بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از یزد در مقابله با سد سیل زده شماره چهار گفت: بارندگی اخیر در یزد به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود چرا که میزان بارندگی معمول در یزد 45 میلی متر است. اما در حال حاضر در برخی مناطق شاهد 75 میلی متر بارندگی بودیم که بیش از میانگین بارندگی در سال بود.

وی افزود: استان یزد نیاز به کمک بیشتری دارد و بر همین اساس برای کمک به یزد آمدم. در شهر سیل می آید که پایگاه بسیار خوبی است.

وزیر کشور گفت: وزارت نیرو به طور مرتب وضعیت را رصد می کند و تجهیزات از این وزارتخانه و همچنین استان های دیگر می آید تا جمع آوری آب به محض رسیدن به یزد سریعتر انجام شود.

وحیدی تاکید کرد: در حال حاضر در چهارمین سیل بند برای بررسی سدها هستیم که البته مشکل خاصی ندارند، اما می خواهیم با توجه به بارندگی های احتمالی با سیلاب ها احساس راحتی کنیم.

وی گفت: به جز یک شهروند که در ساختمان قدیمی بوده و خانه اش به دلیل کمبود برق تخریب شده و جان خود را از دست داده تلفات جانی دیگری نداشته ایم و سیل در سایر شهرستان های استان به خوبی مدیریت شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: از سکونت مردم در مناطق سیل زده اکیدا خودداری کنید تا دستگاه ها مدیریت کافی و لازم را داشته باشند.

وحیدی افزود: کنترل ورود آب به شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از سایر مسیرهای سیلابی و تسریع در تخلیه آب از شهر بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید