بازار آشفته عینک هایی که فقط بر اساس قیمت / تابستان انتخاب می شوند. یک فرصت ایده آل برای یک کسب و کار پر ریسک!


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888983

استفاده از عینک آفتابی در روزهای گرم تابستان افزایش می‌یابد و فرصت تجاری خوبی را برای بازاریابان فراهم می‌کند که در زمینه سلامت مردم تجارت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، چند سالی است که در خیابان های کرمانشاه دست فروشانی را می بینیم که عینک های آفتابی نامرغوب را به کمتر از نصف قیمت می فروشند.

در واقع با توجه به گسترش مصرف و تقاضا در سال های اخیر، عینک آفتابی در سطح وسیعی با پدیده تولید غیراستاندارد مواجه شده است و از طرفی مد روز و تمایل به استفاده از عینک های مختلف باعث استفاده از عینک های آفتابی شده است. عینک های ارزان قیمت بدون توجه به استانداردها و سلامت چشم باید جایگزین استانداردهای کیفی شود.

موسی سلیمی در گفتگو با مرصادنیوز وی بیان کرد: برخورد با فروشندگان عینک آفتابی از وظایف شهرداری است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ساعت و عینک کرمانشاه گفت: برخورد با واحدهای غیرمجاز عینک فروشی که اقدام به فروش عینک های بی کیفیت می کنند و سلامت جامعه را به خطر می اندازند وظیفه ماست.

وی با بیان اینکه عینک فروشی ها در حال رصد هستند افزود: سال گذشته تعدادی از اتحادیه ها پس از اخطار تخلف و فروش عینک های نامرغوب و نداشتن مجوز پلمب شدند و افرادی که اقدام به پلمب غیرمجاز می کردند به ادارات اماکن و سپس اعزام شدند. به دادگاه آورده است.

سلیمی تصریح کرد: عینک فروشی هایی که علاوه بر عینک آفتابی اقدام به فروش عینک طبی می کنند باید دارای مجوز از وزارت بهداشت باشند. البته برخی واحدها در گذشته تاییدیه سازمان فنی و حرفه ای را دریافت کرده اند.

رئیس صنف ساعت‌سازان و عینک‌فروشان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از عینک آفتابی برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید استفاده می‌شود، پس چگونه شهروندان می‌توانند در حاشیه خیابان عینکی بخرند که حتی نشان استانی هم ندارد!


f15323f2 b889 4425 8193 c4dfab178558 خبر خاکستری

سپس با «مسئول اجرایی شهرداری کرمانشاه» تماس گرفتیم که تماس های مکرر ما را پاسخ نداد.

امیر اعتمادی در گفتگو با مرصادنیوز وی بیان کرد: عینک های آفتابی غیر استاندارد به دلیل وجود عینک های بی کیفیت، آفتاب بیشتری را جذب می کنند.

این اپتومتریست گفت: استفاده از عینک آفتابی غیر استاندارد باعث حساسیت چشم می شود و باعث ایجاد زخم قرنیه می شود.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است افراد قبل از استفاده از عینک آفتابی با چشم پزشک خود مشورت کنند، گفت: افرادی که در فضای باز هستند برای محافظت از چشم خود از عینک آفتابی مناسب و استاندارد استفاده کنند.

اتمادی با تاکید بر اینکه شهروندان برای خرید عینک آفتابی به نمایندگی ها مراجعه نکنند، گفت: خرید عینک آفتابی از نمایندگی ها توصیه نمی شود زیرا اکثر این عینک ها نامرغوب هستند و استفاده از آن مشکلاتی مانند سردرد و ضعف بینایی را برای فرد به همراه دارد.

وی همچنین به والدین نسبت به استفاده کودکان از عینک های آفتابی غیر استاندارد هشدار داد و گفت: استفاده از عینک های آفتابی شیک به دلیل زیبایی بیشتر در بین کودکان رایج است.

این اپتومتریست همچنین با بیان لزوم استفاده از عینک آفتابی مناسب در سنین مختلف گفت: عینک آفتابی نیز مانند سایر عینک های طبی باید توسط اپتومتریست ها و چشم پزشکان تجویز و از مراکز مجاز خریداری شود.

من گزارش میدم مرصادعینک آفتابی مانند یک شمشیر دولبه است! عینک هایی که استانداردهای لازم را دارند از چشم در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنند اما عینک های غیر استاندارد آسیب زیادی به چشم افراد وارد می کنند.

و گویا برخی از دستفروشان از مضرات مختلف استفاده از عینک آفتابی نامرغوب اطلاعی ندارند و یا به هر دلیلی تظاهر به نادانی می کنند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید