بازدید سرنوشت ساز وزیر از قیمت دلار / تکلیف بازار ارز در هفته جاری مشخص می شود؟

بازدید سرنوشت ساز وزیر از قیمت دلار / تکلیف بازار ارز در هفته جاری مشخص می شود؟

قیمت دلار امروز 9 خرداد همچنان در کانال 48 هزار تومان در نوسان است. معامله گران می گویند بازار منتظر نتیجه سفر غیرمنتظره وزیر امور خارجه ایران به قطر است. معامله گران این بار خوش بین هستند که نتیجه این سفر مسیر بازار را مشخص خواهد کرد.

قیمت دلار در اواسط امروز به 48 هزار و 550 تومان رسید. قیمتی که از سطح مقاومت اولیه عبور کرد و برای شکستن سطح بعدی بالا رفت.

به گفته معامله گران، اولین سطح مقاومتی قیمت دلار در کانال 48 هزار تومان، 48 هزار و 800 تومان است که امروز بازار از آن عبور کرد و سه پله سقوط کرد. سطح دوم حمایت از قیمت دلار 48 هزار و 300 تومان است که قیمت دلار بسیار نزدیک به امروز است. به گفته معامله گران، در صورت شکست این حمایت، بازار با افت بیشتری مواجه خواهد شد و فشار عرضه افزایش خواهد یافت.

البته قیمت دلار در چند روز گذشته در محدوده 48 تا 49 هزار تومان در نوسان بود اما آنچه بازار را به افت مجدد امیدوار کرد سفر وزیر امور خارجه ایران به قطر بود. سفری که بسیاری آن را مربوط به بحث های مربوط به احیای برجام می دانند و می گویند دستاورد این سفر احتمالا برای بازار مهم و قابل توجه است.

هنوز جزئیات جدیدی از سفر امیر عبدالحیان به قطر در دست نیست. البته معاون وزیر امور خارجه ایران در ابتدای هفته در توئیتی از مذاکرات با آلمان، انگلیس و فرانسه در امارات خبر داد. حالا سفر امیر عبدالحیان به قطر خبرساز شده است.
بیشتر بخوانید: قیمت طلا و سکه روند نزولی دلار را کاهش داد

این سفرهای ایران به کشورهای خلیج فارس این پیشنهاد را تقویت می کند که زمان تصمیم گیری نهایی فرا رسیده است و ایران باید در نهایت موضع خود را در قبال برجام مشخص کند. اگرچه نه مقامات ایرانی این گفتگوها را تایید می کنند و نه مقامات آمریکایی. هر دو طرف تاکید می کنند که خبری از مذاکرات جدید نیست، اما بازگشت به برجام را تنها راه حل فعلی می دانند. حال باید منتظر اخباری باشیم که از دوحه به تهران مخابره می شود.

اما چند هفته ای است که بازار راکد بوده و خریداران از بازار دوری می کنند. منتظر قیمت گذاری در بازار هستند تا روند دلار مشخص شود. در این مدت معامله گران حرفه ای می نشینند و اخبار سیاسی و تحرکات بازار را از دور تماشا می کنند تا بتوانند حرکت بعدی بازار را پیش بینی کنند. اما خبر ارسالی آنقدر جنجالی بوده که بازار را در انتظار نگه داشته و به آتش کشیده است.

از سوی دیگر ابراهیم رئیسی امشب در تلویزیون با مردم گفت و گو می کند. عده ای این سوال را مطرح کرده اند که آیا خبر سیاسی خاصی وجود دارد که رئیس جمهور را به حضور در صدا و سیما وادار کرده باشد یا اینکه رئیس جمهور دستاوردهای خود را اعلام می کند و برنامه دو سال آینده را در آستانه برگزاری انتخابات اعلام می کند. سالگرد. از انتخاب دولتش.

دیدگاهتان را بنویسید