بازدید پرسنل نظامی 27 کشور از دانشگاه دفاع ملی


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909245

نظامیان تحت تکفل 27 کشور مقیم تهران صبح امروز (دوشنبه 25 آبان) از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید و از مراکز علمی و تحقیقاتی این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظامیان تحت تکفل 27 کشور مقیم تهران صبح امروز (دوشنبه 25 آبان) از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید و از مراکز علمی و تحقیقاتی این دانشگاه بازدید کردند.

در این بازدید؛ نشست هماهنگی هندسه نظم نوین جهانی نیز برگزار شد، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی در این دیدار گفت: این نشست فرصت مغتنمی برای شما نمایندگان نیروهای مسلح است. کشورهای دوست و متحد، با دانشگاه عالی ملی دفاع آشنا شوند.» همچنین زمینه ای برای گسترش ارتباطات علمی و فنی است.

سردار احمدی مقدم هدف دیگر این نشست را فراهم آوردن شرایط برای برگزاری نشست بین المللی در زمینه بررسی هندسه نظام نوین جهانی دانست و گفت: شرایط کنونی جهان و رویدادهای مختلف نیازمند بررسی های دقیق علمی و دانشگاهی است.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و تاثیر آن بر جهان، ادامه داد: جنگ اوکراین تمامی ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی تامین غذا و انرژی جهان را تحت تاثیر قرار داده و چالش های زیادی را برای کشورهای مختلف به وجود آورده است. بسیاری از کشورها تحت تأثیر این حوادث قرار گرفته اند و این حوادث و حوادثی از این دست نیازمند بررسی های علمی و دانشگاهی دقیق است تا با همکاری بیشتر از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: تحولات جهانی نشان می دهد که نظام جهانی در حال تغییر است و نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است که تشریح این تحولات و نظم نوین جهانی نیازمند مراکز علمی و دانشگاهی است.

سردار احمدی مقدم مفهوم نظم نوین جهانی را یکی از اهداف مراکز علمی و دانشگاهی دانست و گفت: بر این اساس، همایش پژوهشی تغییر هندسه نظم نوین جهانی اردیبهشت ماه آینده به مدت دو روز در تهران برگزار می شود. سال

دیدگاهتان را بنویسید