بازسازی حرم سردار علیه استعمار در نجف/ قیام مردم بوشهر در برابر تجاوزات انگلیس الگوی جهانی است


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890286

آیت الله صفایی بوشهری گفت: تا پایان سال مزار این رهبر بزرگ مبارزه با استعمار در نجف اشرف مرمت می شود و امیدواریم با تأسیس بنیاد رئیسعلی دلواری که کار اولیه آن نیز بوده است. تکمیل شد، این به برجسته کردن و ارائه بهتر این مشکل کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در نشست ستاد کنگره بزرگداشت رئیسعلی دلواری گفت: نام رئیسعلی دلواری به عنوان رهبر مبارزه با استعمار انگلیس همیشه در تاریخ زنده خواهد بود. .

آیت الله صفایی بوشهری افزود: شهيد رئيسعلي دلواري شخصيتي مجرب، فرهيخته، جهادي، سياسي زيرك، متدين و دولت گرا بود.


نماینده وکیل دادگستری در استان بوشهر گفت: بقای نام رئیسعلی دلواری، ماندگاری نام بوشهر و مقاومت تنگستان و دلوار در تاریخ مقاومت جنوب است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم این استان به ویژه تنگستان و دلوار به رهبری شهید رئیسعلی دلواری حماسه بزرگی آفریدند، خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که مردم این استان به خدا ایمان دارند و برای خدا می جنگند از شخصیت والای سیدالشهدا علیه السلام الگو بگیرید، ابرقدرت انگلیس را به دست آوردند.

وی بیان کرد: قیام مردم بوشهر در مقابل تجاوزات انگلیس به فرماندهی رئیسعلی دلواری نماد و الگوی جهانی است و شهید رئیسعلی دلواری قهرمانی است که هرگز در تاریخ از ذهن مردم پاک نخواهد شد. اسلام، ایران و منطقه خلیج فارس چون معامله این شهید با خدا بود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: با هماهنگی خانواده شهید رئیسعلی دلواری تا پایان سال مزار این سردار بزرگ مبارزه با استعمار در نجف اشرف مرمت می شود و امیدواریم برجسته و بهتر شود. این موضوع را با تأسیس بنیاد رئیس علی دلواری که کارهای اولیه آن نیز انجام شده است، نشان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید