بازنده اصلی جنگ غزه، آمریکا است

به گزارش خبرگزاری موج


ناصر کنعانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه تاکنون رخ داده است، گفت: اسرائيل با مدیریت و نخبگان راهبردی آمریکا انجام شد، وی افزود: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی این جنگ است.

بلندگو وزارت امور خارجه در گروه خبرنگاران با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه با اسماعیل هنیه گفت: دیدار امشب فرصت دیگری برای گفتگو و تبادل نظر درباره آخرین وضعیت فلسطین بود.

وی ادامه داد: ایران به عنوان مهمترین حامی ملت فلسطین در مبارزه برای آزادی ملت فلسطین، تلاش های دیپلماتیک چشمگیری در سطح منطقه و بین المللی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، پایان جنگ جنایتکارانه داشته است. و تجاوزات تهاجمی رژیم به غزه از آغاز حوادث جاری.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در سایه ارتباط نزدیک و رایزنی های منظم بین طرفین، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی حوادث غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و آقای هنیه گزارش کاملی را در محل ارائه کرد. و وضعیت داخلی غزه.

کنعانی گفت: خوشبختانه آقای هانیه روحیه خوب و چشم اندازی از توانمندی نیروهای مقاومت در میدان را به این جلسه آورد.

وی تاکید کرد: آنچه از مذاکرات به دست آمد این است که مقاومت داخلی با وجود همه جنایاتی که انجام شده از نظر زمینی و قدرت نظامی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. این تفاهم بین دو طرف وجود داشت که مسیری که رژیم طی کرده است هرگز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و مردم فلسطین قطعاً تا آن مرحله پیروز خواهند شد.

کنعانی با بیان اینکه آنچه رژیم صهیونیستی تاکنون انجام داده تحت مدیریت و نخبگان راهبردی آمریکا بوده است، افزود: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی این جنگ است.

وی با اشاره به چشم انداز و روند توسعه غزه تصریح کرد: آقای امیر عبدالخیان آخرین نتایج مذاکرات دیپلماتیک خود را بیان کردند. آقای هنیه اعلام کرد که ما برای آتش بس دائمی آماده ایم اما تحت حملات رژیم اسرائیل مذاکره نمی کنیم. ما آماده مذاکره برای آتش بس با تمرکز بر حقوق اساسی و طبیعی فلسطین هستیم.

وی یادآور شد: انسجام بسیار خوبی بین گروه های مختلف فلسطینی وجود دارد.

سخنگوی وزارت قاجه با اشاره به فعالیت دوحه گفت: ما با دولت قطر بر لزوم توقف فوری جنگ وحشیانه رژیم علیه مردم غزه موافقیم و تلاش های مشترک خوبی در این راستا صورت گرفته است. “

وی ادامه داد: تهران و دوحه در مسیر افتتاح کریدور کمک های بشردوستانه ارسال کردند و با تشکیل ایستگاه پایدار در شرایط نظامی موجود ارتباط برقرار کردند و رایزنی کردند.


آیا این خبر مفید بود؟