بازنگری طرح هادی در 60 روستای بجنورد انجام شد


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909420

سعید رئوفی با اشاره به اینکه طرح هادی هر 10 سال یکبار بازنگری می شود گفت: در حال حاضر 60 روستا در بجنورد نیاز به بازنگری دارند و 12 روستا نیز در دست بررسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید رئوفی رئیس بنیاد مسکن شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه طرح هادی هر 10 سال یکبار بازنگری می شود، گفت: طرح هادی با تصویب و بررسی مشاوران و در حال انجام است. گروه شورای برنامه ریزی

وی ادامه داد: به استثنای روستای علی آباد بجنورد، بازنگری طرح هادی در تمامی روستاهای حاشیه شهر یا در حال انجام است یا به اتمام رسیده است.

رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز در روستای علی آباد در اراضی ملی که حوزه راه و شهرسازی است انجام شده است، عده ای با سوء استفاده از مردم بی اطلاع از زمین اقدام به فروش غیرقانونی زمین کردند. این موضوع اکنون برای صاحبان این خانه ها به مشکل تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 60 روستا در بجنورد نیاز به بازنگری دارند و 12 روستا نیز در مرحله بازنگری هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای حاشیه شهر کاهش یافته است، گفت: با توجه به بازرسی های انجام شده و با بررسی و هدایت عمران روستایی در تعدادی از آنها ساخت و ساز و تجهیزات در داخل روستا انجام می شود.

رئوفی تصریح کرد: مشکل اصلی ساخت و سازهای معلق پس از اتمام ساختمان بحث دریافت خدمات شهری است که به دلیل ناپایداری ساختمان و یا خارج شدن از نقشه، دسترسی به آن با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه زمین های طرح توسعه در بسیاری از روستاها در اختیار بنیاد مسکن شهرستان است گفت: این زمین ها به خانواده هایی که بیش از پنج سال در روستا سکونت دارند واگذار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید