بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن به تعویق افتاد

ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781143

در همین حال رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز از آغاز بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بازپرداخت این وام تا دو هفته دیگر آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روز گذشته رستم قاسمی با اشاره به اینکه در جلسه امروز (13 آبان 1400) با رئیس کل بانک مرکزی مقرر شد تا پرداخت تسهیلات بر اساس قانون جهش مسکن به بانک ها ابلاغ شود، گفت: همه بانک ها موظف هستند. 20 درصد از تسهیلات کشور بالغ بر 360 تریلیون تن است که سال ها در بخش مسکن بوده است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت این تعهد از سوی بانک، 20 درصد جریمه مالیاتی اعمال می شود، افزود: سهم هر استان و همچنین سقف تعداد سهام هر شهرستان تعیین شد. این تسهیلات اعلام شده و سازندگان می توانند از فردا صبح که عملیات اجرایی و اجرایی آغاز شود، قطعه اول این تاسیسات را سفارش دهند. این تسهیلات در چند مرحله پرداخت می شود.

قاسمی گفت: این تسهیلات یارانه ای است و جزو تعهدات ماست. همچنین زمینی به مدت 99 سال به صورت بلاعوض به متقاضی داده می شود که توسط وزارت راه و شهرسازی برای 900 شهر شناسایی شده است.

در همین حال وزیر راه و شهرسازی امروز با بیان اینکه مصوبه بازپرداخت وام های نهضت ملی مسکن از 19 آبان ماه به بانک ها ابلاغ شد، افزود: پرداخت تسهیلات با تاخیر چند روزه انجام می شود و جواب می دهد. در یک تا دو هفته آینده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید