بازگشت استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا؟ در حال حاضر امکان پذیر نیست!


ساعت: 08:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918958

علیرغم رفع تعلیق کمیسیون پروانه به درخواست تاج؛

با وجود لغو تعلیق کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای، به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همچنان قطعی و امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شب گذشته برای دفاع از عملکرد حدود 3 ماهه خود و دستیارانش در فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به طور غیرمنتظره ای از عملکرد ضعیف تیم ملی فوتبال کشورمان تحت رهبری دفاع کرد. از 70 سال کارلوس کی روش در آستانه جام جهانی 2022 قطر داشت

تاج در بخشی دیگر از صحبت های رئیس فعلی فدراسیون که بدون شک از بقیه اظهارات تقریبا یک ساعته مهمتر بود، صراحتا اعلام کرد که تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه های فوتبال ایران توسط فوتبال آسیا لغو شده است. کنفدراسیون. مشکلی که پس از بازه زمانی تعیین شده توسط AFC خود به خود به پایان رسید.

اما ارائه این سخنان رئیس فدراسیون فوتبال با ژست پیروزمندانه همیشگی او این موضوع را در اذهان عمومی ایجاد کرد که باشگاه های مطرح و مطرحی مانند استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه های لیگ برتری دیگر مشکلی برای حضور ندارند. در لیگ قهرمانان نه به آسیا 2023

مهدی تاج در بخشی از برنامه گفتگوی شب گذشته گفت: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز طی نامه ای اعلام کرد کمیته صدور مجوز حرفه ای ما را تعلیق کرده است. ما تمام دغدغه های AFC را برطرف کرده ایم، اما شرایطی هم از سوی کنفدراسیون وجود دارد. استقلال و پرسپولیس می توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند اما از آنجایی که مشکلات آنها حل نشده، کمیته بدوی فدراسیون می تواند آنها را محروم و از حضور در لیگ قهرمانان منع کند.

از این اظهارات می توان دریافت که با توجه به عدم تقسیم مالکیت بیش از 50 درصد از سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فرابورس و تصمیم گیری در خصوص خصوصی سازی مغرب زمین تا کنون، مهمترین مشکل آبی و قرمزها در مسیر حرفه ای شدن همچنان به قوت خود باقی است و در صورت مشکلات ساختاری و با در نظر گرفتن نکات اساسی، حداقل در آینده نزدیک خبری از بازگشت این دو تیم به لیگ قهرمانان آسیا نیست.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، وی با این اظهار نظر قصد داشته زهر عدم صدور مجوز حرفه ای از سوی نهادهای داخلی را بگیرد و به نوعی نسبت به تکرار اخراج تلخ سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا هشدار دهد تا اینکه زمان مناسب است و دیگر هیچ انتقادی از سوی اهالی فوتبال و مردم و نه به فدراسیون وجود خواهد داشت و در عمل باید مسئولیت از دوش تاج برداشته شود.

نکته مهم و پایانی اینجاست که طبق ادعای مهدی تاج، اگر طبق سنوات گذشته (حتی در زمان ریاست تاج)، در صورت تقلب و فریب برای AFC توسط کمیته استیناف داخلی، کنفدراسیون اجازه و اختیار تعلیق را دارد. کل فدراسیون فوتبال ایران به مدت 3 سال آن را خواهد داشت.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید