بازی سختی مقابل ایران خواهیم داشت


ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913463

سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ولز چه گفت؟!

سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ولز در نشست خبری پیش از بازی ایران صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر، راب پیج و گرت بیل، سرمربی و فوق ستاره تیم ملی فوتبال ولز در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی فوتبال کشورمان به اظهار نظر پرداختند.


دوست: هم ما و هم ایران به برد نیاز داریم

راب پیچ، سرمربی تیم ملی ولز در ابتدای بازی گفت: ایران می تواند از این باخت ناامید شود. فکر می کنم آنها می خواهند برگردند و البته ما انگلیس را می شناسیم. ایران ممکن است ترکیب خود را تغییر دهد. شاید آنها به خاطر انگلیس ترکیب خود را تغییر دادند. باید ببینیم از چه ترکیبی استفاده می کنند.

سرمربی تیم ملی ولز گفت: نه! کمپین هایی در پیش داریم. ما اینجا فقط برای بازی فوتبال آمده ایم. شاید آلمان بخواهد از همین پیام استفاده کند.

او پرسید که آیا بیل فردا مقابل ایران بازی می کند؟ وی گفت: بازی با آمریکا یکی از بهترین بازی های او نبود اما گرت یکی از بازیکنانی است که می تواند در شرایط سخت بازی کند. یک پنالتی هم زد. ما باید به او اعتبار زیادی بدهیم.

آیا بیل برای انجام سه بازی در هشت روز آماده خواهد شد؟ او گفت: او کاملا آماده است و می تواند بازی کند. او یک حرفه ای است و از زمانی که مقابل آمریکا بازی کردیم استراحت کرده است.

سرمربی تیم ملی ولز در مورد وضعیت «جو آلن» و احتمال بازی او مقابل ایران گفت: می دانید که آلن تست آمادگی جسمانی خود را داد و خوب بود پس خبر خوبی است. همه آماده اند. تیم ملی ما با او کار خوبی انجام داده و او در شرایط خوبی برای بازی قرار دارد. ما نگران او بودیم و مصدومیتش نگران کننده بود. ما وضعیت او را در هفته گذشته بررسی کرده ایم و فکر می کنیم او می تواند بازی کند. او می خواست مقابل آمریکا بازی کند اما من نپذیرفتم. فکر می کردم در درازمدت مشکلاتی ایجاد می کند.

پیج درباره گل تیمش به ایران و اینکه ترکیب تیمش برای بازی فردا ممکن است تغییر کند، گفت: ما آماده بازی در جام جهانی هستیم و همیشه برنامه B داریم. برای بازی فردا برنامه داریم و می دانیم چگونه بازی کنیم و امیدوارم فردا محقق شود.

آیا او فکر می کند صعود تیمش به مرحله بعد با تفاضل گل مرتبط است؟ وی گفت: ابتدا به دنبال برد هستیم و ممکن است این موضوع به تفاضل گل منجر شود. در مسابقات مقدماتی جهانی هم این مشکل را داشتیم. ممکن است با همین وضعیت مواجه شویم. ما به این فکر می کنیم که فردا چگونه به کار خود ادامه دهیم.

سرمربی ولز درباره تمرین تیمش در ساعت 13 و در گرما گفت: این عاملی است که ما در نظر گرفته ایم. وقتی به اینجا آمدیم هوا 31 درجه سانتیگراد بود. روزهای اول ساعت 16 تمرین می کردیم اما الان شرایط بهتر شده و ساعت 13 تمرین می کنیم.

سرمربی ولز درباره برداشت خود از شکست 6 بر 2 ایران مقابل انگلیس گفت: انگلیس تیم خوبی است و ذخیره ها آنها را بهتر کردند. تیم ملی ایران گل های زیادی زده و ناامید است. ایران می خواهد واکنش نشان دهد و ما می خواهیم برای این واکنش آماده باشیم.


بیل: بازی سختی مقابل ایران خواهیم داشت

گرت بیل، کاپیتان ولز در این نشست گفت: من به بازی ملی فکر نکرده ام و به آن فکر نمی کنم، به بازی فکر می کنم. من افتخار می کنم که بیشترین بازی ملی را ثبت کرده ام. فکر می کنم مهم ترین چیز برد است و به این فکر می کنم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ولز برای بازی با ایران و آیا مهدی طارمی می تواند به سطح فنی خود برسد؟ وی گفت: از آنجایی که متوجه شدم بازی سختی مقابل ایران خواهیم داشت. ایران خوبه به همین دلیل آنها در جام جهانی حضور دارند. فکر می‌کنم ایران مدافعان و مهاجمان خوبی دارد و کاری که انجام می‌دهیم تکیه بر قدرت خودمان است. آنها بازیکنان خطرناکی هستند و ما سعی می کنیم آنها را کنترل کنیم.

در مورد گلزنی به آمریکا و اینکه فکر می کند هدفش در جام جهانی کجاست؟ او گفت: فکر می کنم یکی از لحظات عالی من بود. نمی دانم گزینه ای برای تمرکز روی آن وجود دارد یا نه. هفته خوبی برای تیم ما خواهد بود. همه ما معتقدیم که مهم نیست چه کسی گل می زند، نحوه بازی ما مهم است.

گرت بیل در مورد محرومیت ون لوو گفت: «از اینکه نتوانستیم آن بازوبند را ببندیم خوشحال نبودیم.» فکر می‌کنم مردم می‌گفتند باید آن بازوبند را می‌بستیم، اما ما اینجا هستیم و در عین حال از این موضوع حمایت می‌کنیم. . ما بازی می کنیم و اگر روبان را نبندیم به این معنی نیست که به آن فکر نمی کنیم. ما به دنبال آگاهی مردم هستیم. اگر نتوانیم روی فوتبال تمرکز کنیم، مورد انتقاد قرار می گیریم که چرا روی فوتبال تمرکز نکرده ایم. تلاش می کنیم از این موضوع حمایت کنیم.

لایحه اینکه فکر می کند تیمش بعد از باخت به ایران چقدر پیروز می شود؟ وی گفت: فکر می کنم ایران مقابل انگلیس نتیجه خوبی نگرفت اما شرایط همیشه تغییر می کند. در نیمه اول مقابل آمریکا خوب نبودیم اما بهتر شدیم. بازیکنان ایران بازیکنان خطرناکی هستند و همچنان به دنبال دلیلی برای پیروزی هستند و طبیعتا در بازی برای پیروزی تلاش می کنند. بازی سختی است و ما مشتاقانه منتظر آن هستیم و امیدوارم تا جایی که می توانیم بازی کنیم و برنامه خودمان را دنبال کنیم.

کاپیتان ولز در مورد اینکه چگونه او و هم تیمی هایش می خواهند الهام بخش نسل بعدی باشند و اینکه آیا او می خواهد معلمان به دانش آموزان اجازه دهند بازی را در ساعت 10 صبح تماشا کنند؟ او گفت بله! من اگر معلم بودم اجازه می دادم. این یک زمان تاریخی برای ولز و ما در جام جهانی است. برخی از مدارس، والدین و کودکان علاقه مند به دیدن بازی فوتبال کودکان هستند و بسیار می خواهند فرزندان خود را به خانه ببرند یا در مدرسه تماشای آنها را انجام دهند. درس های تاریخ زیادی ساخته می شود و ما از تماشای بازی لذت می بریم. سعی می کنیم در صدر جدول گروه باشیم. شما می خواهید در مورد انگلیس چیزی بگویید، اما من ترجیح می دهم روی بازی ایران تمرکز کنم.

بیل در مورد عشقش به گلف و اینکه آیا او زمین مسابقه را از دست داده است؟ او گفت بله! شما به گلف اشاره کردید. مطمئنم شوخی کردی من گلف را دوست دارم. به فوتبال هم علاقه دارم. عجیب نیست که یک نفر به دو حوزه علاقه داشته باشد.

کاپیتان ولز در مورد اینکه آیا به احتمال صعود روی تفاضل گل فکر می کند؟ وی تصریح کرد: ایران علاقمند است در جایگاه قوی تری قرار گیرد. آیا سوال تفاوت گل ها مطرح شده است؟ تا بتوانم هر دو تیم به دنبال گلزنی و پیروزی در این مسابقه هستند. مطمئنم بازی جالب و سرگرم کننده ای خواهد بود. ایران تیم خوبی است اما تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است گل بزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ولز که در گلزنی خوب نبود، فردا می تواند گلزنی کند؟ وی گفت: طبیعتا اگر بتوانیم گل های بیشتری بزنیم خیلی بهتر می شود. به این راحتی نیست. باید خوب بازی کنیم و بازی را تمام کنیم. گاهی اوقات تیم ها چندان علاقه ای به گلزنی ندارند. امیدوارم فردا گل های بیشتری بزنیم. ما نمی توانیم شکست 6-2 انگلیس از ایران را تماشا کنیم. اگر به این سوال نگاه کنیم اشتباه می کنیم. مطمئنم که مسابقه ای سخت، هیجان انگیز و سرگرم کننده خواهد بود.

کاپیتان ولز درباره تمرین تیمش در گرما گفت: با توجه به بازی اولمان دیرتر تمرین کردیم چون بازی آمریکا هم دیرتر شروع شد. هوا گرم است، اما نه آنقدرها. در طول تمرین لازم است که ظاهر بدنی بیشتری داشته باشید و طبیعتاً دشوارتر است. ما برنامه داریم و تغذیه و مقدار آبی که میخوریم مشخص است. اگر طبق برنامه عمل کنیم، گرما و رطوبت را به درستی مدیریت خواهیم کرد.

او درباره احساسش بعد از مدت ها نسبت به بازی 90 دقیقه ای گفت: مدتی طول کشید تا پاهایم را مقابل آمریکا حس کنم، ما حرفه ای هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا به حالت عادی برگردیم و حتی 120 دقیقه بازی کنیم. همه اعضای تیم ما برای بازی بعدی آماده هستند و استراحت لازم را داشته اند و باید بگویم که قبلاً اینگونه بازی کرده ایم. اگرچه ممکن است ما در وضعیت عالی کار نکنیم.

بیل در مورد اینکه چطور گفت جو آلن مثل کسی است که از جهنم برگشته است، اما اگر بتواند بازی کند چه فرقی می کند و چقدر وفاداری نشان می دهد؟ او گفت: “جو بازیکن بزرگی است اما تمام اعتباری را که شایسته است دریافت نمی کند.” ما در جهتی که انتخاب کرده ایم عمل کرده ایم. او برای ما یک انتخاب است و در گروهی هستیم که امیدواریم به ما کمک کند. اگر از ابتدا بازی کند، مطمئنا بهترین بازی را در زمین نشان خواهد داد. فکر می کنم او بارها نشان داده که چه نقش بزرگی در تیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید