باشگاه گل گهر باینما/ پاسخ تبادلی فدراسیون فوتبال ایران و گابن را پذیرفت

ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792996

مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: 9 ایمیل بین فدراسیون فوتبال ایران و گابن رد و بدل شد که 7 ایمیل جعلی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسین شریفی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال هیچگاه به عنوان شناسنامه عمل نکرده و نخواهد کرد و مسئولیت ورود بازیکنان خارجی بر اساس ماده 14 آیین نامه است. مراحل انتقال سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ می شود این مسئولیت بر عهده خود باشگاه ها می باشد.

وی در ادامه گفت: تعاریف مختلفی از بازیکنان مجاز و غیر مجاز وجود دارد. قانونگذار در آیین نامه انضباطی به صراحت اعلام کرده است که در صورت تشخیص غیرقانونی بازیکن، باشگاه ها می توانند 24 ساعت پس از مسابقه اعتراض و موضوع را پیگیری کنند. قوانین 60 یا 61 قوانین استثنایی را برای دوره 24 ساعته در مورد جعل مدارک بازیکن در نظر گرفته است. وقتی این مشکل به صراحت در آیین نامه انضباطی ما ذکر شده باشد، در عرض 24 ساعت این مشکل از بین می رود و قابل اجرا نیست.

شریفی درباره این حادثه گفت: در مورد باشگاه گل گهر نیز همین اتفاق افتاد و یک بازیکن معرفی شد و با نکات مطرح شده از سوی روابط بین الملل و همچنین سازمان لیگ، کارت این بازیکن صادر شد. اما در این مسیر، هر چه جلوتر می رویم، این شبهه وجود دارد که ممکن است این بازیکن غیرقانونی باشد و غیرقانونی تلقی شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: این موضوع از ابتدای این بحث مطرح شد. این بازیکن پس از ورود به ایران در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان به دلیل عدم صدور کارت بازی به میدان نرفت. چون سازمان لیگ دو مدرک خواسته است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اولین شواهد این بود که باشگاه گهر گهر مسئولیت این بازیکن را برعهده گرفت و مدارکی را که او ارائه کرد رسما تایید کرد. ثانیاً فدراسیون فوتبال گابن مدارکی مبنی بر حضور در چهار مسابقه ملی با ذکر تیم ها و دقایق حضور بازیکن در زمین ارائه خواهد کرد و در نهایت چنین مدارکی در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: این نامه در رسانه ها منتشر نشده است. باشگاه گل گهر با صدور نامه ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ یکم هازارد عنوان کرد که طبق اسناد پیوست مسئولیت را بر عهده می گیریم و 4 بازی ملی مصوب را اعلام می کنیم.

شریفی همچنین خاطرنشان کرد: در این فرآیند 9 ایمیل بین فدراسیون های فوتبال ایران و گابن رد و بدل می شود. اتفاقی که می افتد این است که طبق گزارش 51 صفحه ای ارائه شده به همکارانمان در کمیته انضباطی پلیس فتا، 7 مورد از این ایمیل ها جعلی است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اذعان داشت: چند کشور وجود دارد. آدرس IP موجود از کشورهایی مانند روسیه، هنگ کنگ، هلند و … ایمیل ارسال کرده است و مقصد هیچ یک از آنها گابن نبوده است.

وی در پایان گفت: در صورت درخواست از سوی باشگاه گهر کمیته استیناف وارد عمل می شود. نمی دانم باشگاه سیرجانی اعتراض خود را ثبت کرده است یا خیر. اما بدون هیچ گونه غرض و بی طرفی این پرونده در هیات تجدید نظر رسیدگی و در صورت دریافت مدارک جدید در دستور کار دوستان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید