باغداران هرمزگانی از تسهیلات نوسازی باغ استقبال نمی کنند


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834049

دوستی گفت: یک هزار و 100 میلیارد تن تسهیلات برای نوسازی باغات استان هرمزگان در نظر گرفته شده است که متاسفانه استقبال خوبی از این تسهیلات نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ مهدی دوستی در گفت و گو با فعالان اقتصادی استان گفت: در سفر ریاست جمهوری 14 هزار و 400 میلیارد تن تسهیلات دریافت کردیم تا ماهانه یک هزار و 250 میلیارد تن فولاد استفاده شود و در صورت عدم استقبال و استفاده، تسهیلات مسترد می شود.
وی افزود: رویکرد ما در تخصیص اعتبارات ایجاد اشتغال و زیرساخت های اساسی برای جوانان با اجرای طرح های رشد در استان است.
بخشدار هرمزگان گفت: احداث سالن ورزشی و آسفالت راه های روستایی خوب است اما این موارد به تنهایی باعث ایجاد اشتغال و ماندگاری جوانان در روستاها نمی شود.
به گفته دوستی، در حال حاضر بیش از 500 روستای خالی از سکنه در استان وجود دارد که به بیش از 433 روستا دسترسی دارند و این یعنی نمی توان جلوی مهاجرت جویندگان کار از استان به شهرها را گرفت.
وی افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت ها و پروژه های مرتبط با رشد هستیم و تخصیص بیش از یک میلیارد تن اعتبار برای تامین برق مزارع پرورش میگو در استان اتفاق بسیار خوبی بود که می تواند باعث افزایش اشتغال شود.
استاندار هرمزگان گفت: در حوزه آبزی پروری بر اساس وعده ایجاد 3 مرکز تقویت منابع آبی علاوه بر تخصیص زمین و جانمایی، مرکز دیگری نیز به این 3 مرکز اضافه شده است.
دوستی افزود: در حوزه تجارت کارگروهی با حضور سه وزیر تشکیل و لایحه قانون تجارت و معیشتی تدوین شد. اجرا شود.
به گفته عالی ترین مقام دولتی در استان هرمزگان، در حوزه تامین آب دشت و تکمیل زیرساخت ها، 10 درصد هزینه سد جگین برای آبرسانی به دشت ها و اراضی پایین دست سد انجام شده است.
وی گفت: 70 هکتار برای تکمیل زنجیره پتاس و ایجاد شهر پتاس در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه مطالعات روی شهر سیلیس استان و با توجه به ضعف منابع سیلیکونی در هند پس از بازار هند و سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده است. حوزه.
استاندار هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری دریایی یکی از آرزوهای دیرینه استان محقق شد و مجوز سهمیه سوخت یارانه ای کشتی های کروز اخذ شد.
دوستی افزود: نسخه اولیه کتاب سرمایه گذاری استانی در اسفندماه با تلاش معاونت اقتصادی استاندار تهیه شد که کار بزرگی است و این بروشور می تواند سرمایه گذاران را جذب کند و 68 مشوق طلا برای سرمایه گذاران فراهم کند.
وی گفت: بحث سندسازی اراضی مسکونی در نقاط مختلف استان از جمله بندرعباس، جزیره هرمز و میناب کار خوبی انجام داده است اما همچنان مشکل سندسازی اراضی کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید