بانک هایی که پول یزدی ها را می بلعند/ مرکز استان یزد در پایتخت

ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779159

شکست سیاست اقتصادی حاکم خوب دولت تدبیر و امید در یزد؛

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، بانک های استان یزد همکاری و حمایت لازم را برای حمایت از فعالیت های اقتصادی نداشته و ۲۹ درصد کمتر از مانده سپرده پرداخت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، در پنجمین گزارش از سلسله گزارش های شاخص های اقتصادی استان یزد، یکی دیگر از آمارهای نگران کننده اقتصادی استان یزد است که ارتباط مستقیمی با شعار سال، یعنی. تولید، نگهداری و برچیدن و در صورت عدم تعدیل آثار آن به طور کلی. بخش خصوصی نشان خواهد داد که ما پرداخت می کنیم و این میزان تسهیلات پرداختی بانک ها است که متاسفانه آمار چندان خوبی در استان نیست.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خرداد 1400، نسبت وجوه به سپرده (پس از کسر سپرده های تکلیفی) در استان یزد حدود 71 درصد است که در شرایطی است که این رقم در کل حدود 82 درصد است. کشور . .

نسبت ۷۱ درصدی سایر تسهیلات سپرده در استان یزد به این معناست که بانک‌های استان یزد ۲۹ درصد از سپرده‌های مردم را با شرایط قانونی اعطا کرده‌اند، اما از انجام آن خودداری کرده‌اند.

این عدم پرداخت زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم بانک‌های روستایی و به‌ویژه بانک‌های خصوصی روستایی نه تنها بسیار کمتر از حجم قانونی خود به مردم و صنایع پرداخت کرده‌اند، بلکه حتی سرمایه‌شان را نیز برداشت می‌کنند. آنها هم استان هستند.

در همین رابطه سید علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد مدعی است که یزد به مرکز مدیران بانک های خصوصی پایتخت تبدیل شده است!

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که میانگین پرداختی در سال 96-1395 در استان یزد 80 درصد است. این ارقام نشان دهنده عدم حمایت از شبکه بانکی استان در طول سالیان متمادی فعالیت اقتصادی در استان و طی سالیان اخیر است که اخیراً این حمایت کمتر شده است.

این در شرایطی است که رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد در گفتگو با یزدرسا درباره علت عدم پرداخت صحیح تسهیلات از سوی این بانک گفت: شرکت های دولتی به تعهدات خود عمل کرده اند اما مشکل از بانک های خصوصی است.

وی در پایان از مسئولان استانی دولت دوازدهم پرسید که با وجود اطلاع از این آمار و تخلفات آشکار بانک های خصوصی در استان، چرا با ابزارهای قانونی خود با آنها برخورد نمی کنید تا چنین شاخص های اقتصادی نگران کننده ای در استان نداشته باشیم. استان؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید