بانک های خصوصی استان یزد به تعهدات خود عمل کنند

ساعت: 21:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792881

هندوزی با اشاره به عواقب معدن همیجان در شهرستان بهاباد گفت: نگرانی های جدی در این زمینه وجود دارد زیرا 35 روستا آسیب دیده و زندگی مردم مختل شده است و لازم است استاندار در این زمینه وارد عمل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید احسان خاندوزی جمعه شب در جلسه شورای اداری استانداری یزد اظهار داشت: نقشی که بانک ها و شرکت های دولتی باید در استان یزد بیشتر ایفا کنند باید از سوی بانک های خصوصی پیگیری شود.

وی در خصوص دفاتر مالی شرکت های متمرکز در استان یزد افزود: این موضوع با همکاری سازمان برنامه و بودجه ساماندهی می شود.

هندوزی ادامه داد: درباره مازاد درآمدهای مالیاتی نیز بحث هایی مطرح است و در صورت موافقت مجلس، بخش قابل توجهی از مازاد درآمدهای مالیاتی استان یزد به استان بازمی گردد.

وی با اشاره به سفر خود به شهرستان های بافق و بهاباد گفت: حقوق و عوارض دولتی فروش معادن که درصدی از آن باید واریز شود، برخی شرکت ها در این زمینه بسیار عقب بودند و دستور پرداخت آن را صادر کردیم. بدهی به 1400.

حامیجان هندوزی در خصوص عواقب این معدن گفت: نگرانی های جدی در این زمینه وجود دارد چرا که 35 روستا آسیب دیده و زندگی مردم مختل شده است که لازم است استاندار در این زمینه وارد عمل شود.

وی مشکلات درمانی در این دو شهرستان را بسیار محروم خواند و گفت: این دو شهرستان پزشک متخصص ندارند و پزشکان متخصص تنها یکی دو روز در هفته به این شهرها مراجعه می کنند و مردم گاهی مجبورند 120 کیلومتر را تا مرکز درمانی استان طی کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در این دو شهر معدنی برخی از پروژه ها به مدت 12 سال متوقف شده است، افزود: با توجه به گستردگی این شرکت ها باید در تکمیل این پروژه ها مشارکت جدی داشته باشند و این خواسته مردم است. مردم.

هندوزی ادامه داد: در بافق و بهاباد ظرفیت گردشگری وجود ندارد و مردم این دو شهرستان خواستار این موضوع هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید