بانک های خصوصی خراسان شمالی جز خروج منابع مالی از استان نقش خاصی ندارند


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882860

سید جواد ایلالی با اشاره به اینکه بیشترین حجم وام و وجوه بانکی در نظر گرفته شده برای تولید و سرمایه گذاری در استان بر دوش بانک های دولتی است، گفت: بانک های خصوصی علاوه بر برداشت منابع مالی از استان نقش بسزایی دارند. در حمایت از آنها تولید انجام نمی دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی دادگستری خراسان شمالی، گفت: گفت: نقش بانک های خصوصی برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان خراسان شمالی ضعیف و کم رنگ است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که طبق آمار به طور میانگین حدود 42 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی در کشور مربوط به بانک ها است اما متاسفانه این نسبت در استان خراسان شمالی 62 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری

ایلالی افزود: البته ساماندهی این مشکلات نیازمند مشارکت سازنده بانک ها و اقدامات بسیار جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که بیشترین میزان اعتبارات و وجوه بانکی در نظر گرفته شده برای تولید و سرمایه گذاری در استان بر دوش بانک های دولتی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این در حالی است که بانک های خصوصی علاوه بر انحراف هزینه ها و خروج منابع مالی از استان نقش چندانی در حمایت از تولید ندارند و این موضوع جای توجه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید