بایدن برای دیدار با پوتین مردد است

ساعت: 06:15
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1795968

جو بایدن با وجود اعلام برخی تاریخ ها برای دیدار احتمالی روسای جمهور آمریکا و روسیه، به نظر می رسد در مورد این دیدار مردد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد در مورد احتمال دیدار ژانویه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همزمان با بن بست در اوکراین، مردد باشد.

پیشتر در روز سه شنبه، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرگزاری فرانسه گفت که مذاکرات دوجانبه قرار است در 10 ژانویه برگزار شود. دو روز پس از نشست روسای جمهور آمریکا و روسیه، نمایندگان ناتو و روز بعد سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) تشکیل جلسه خواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: زمانی که ما صحبت می کنیم، روسیه می تواند نگرانی های خود را روی میز بگذارد و ما نیز نگرانی های خود را در روسیه روی میز خواهیم گذاشت.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال دیدار با پوتین بدون اشاره به این موضوع گفت: خواهیم دید.

البته به نظر می رسد کرملین از تاریخ چنین دیداری اطلاعی نداشته باشد و اوایل روز سه شنبه سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که این تاریخ ها در حال بررسی است، اما توافق نهایی در مورد تاریخ مشخصی حاصل نشده است. است.

دیدار احتمالی پوتین و بایدن در درجه اول درباره گفتگوهای امنیتی استراتژیک است که بایدن و پوتین در ماه ژوئن مورد بحث قرار دادند، با هدف بازگرداندن و حفظ توافقنامه تسلیحات هسته ای جنگ سرد بین دو کشور، که برخی از آنها قبلا توسط دونالد ترامپ دنبال شده بود. لغو شده است.

این مذاکرات همچنین شامل تضمین های امنیتی برای اوکراین است که در حال حاضر صحنه تنش و تشدید تنش ها بین مسکو و کشورهای اروپایی و ایالات متحده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید