بایدن به حمله به خانه نخست وزیر عراق واکنش نشان داد

ساعت: 23:44
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782463

رئیس جمهور آمریکا به حمله پهپادی به خانه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه سومریه، رئیس جمهور آمریکا به حمله پهپادی به خانه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در بیانیه ای این حمله را محکوم کرد و افزود: ما در کنار مردم و دولت عراق در حمایت از استقلال و حاکمیت آنها ایستاده ایم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت کسانی که قصد کشتن الکاظمی را داشتند باید دولت عراق را نابود کنند و باید مجازات شوند و پاسخگو باشند.

در همین حال، بایدن به تیم امنیت ملی خود دستور داده است تا تمام کمک های ممکن را به نیروهای امنیتی عراق برای تحقیق در مورد حمله و شناسایی عاملان ارائه کنند.

لازم به ذکر است صبح امروز یکشنبه خبر حمله پهپادی به منزل مصطفی القاظمی نخست وزیر عراق منتشر شد. در ابتدا رسانه ها از صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز عراق خبر دادند. بعداً گزارش شد که صداهای شنیده شده از منطقه سبز مربوط به حمله پهپادی به خانه القدیمی است.

پس از این حمله، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ویدئویی را منتشر کرد. او در این ویدئو گفت که در جریان این حمله سالم است و آسیبی ندیده است. القدیمی نیز در سخنان خود قربانی مردم عراق خواند!

دیدگاهتان را بنویسید