شورای امنیت به ترور نخست وزیر عراق واکنش نشان داد

ساعت: 06:51
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782781

شورای امنیت سازمان ملل حادثه در منطقه سبز بغداد و حمله به اقامتگاه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای حادثه منطقه سبز بغداد و حمله به اقامتگاه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

شورای امنیت علاوه بر بازرسی‌های جاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، درخواست کرد که ایران بر پایبندی به «گام‌های مورد نیاز برجام» نظارت کند.

شورای امنیت، علاوه بر بازرسی‌های جاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در عراق، از عراق خواست تا بر پایبندی به «گام‌های مورد نیاز برجام» نظارت کند. این اقدامات تروریستی به سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان آنها تبدیل شده اند و از همه کشورها خواسته شده تا با توجه به تعهدات شورای امنیت و همچنین قوانین بین المللی در این زمینه با دولت عراق همکاری کنند.

صبح روز یکشنبه خبری مبنی بر حمله هواپیمای بدون سرنشین به منزل مصطفی القاظمی نخست وزیر عراق منتشر شد. در ابتدا رسانه ها از صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز عراق خبر دادند. بعداً گزارش شد که صداهای شنیده شده از منطقه سبز مربوط به حمله هواپیمای بدون سرنشین به خانه القاظمی است.

پس از این حمله، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ویدئویی را منتشر کرد. او در این ویدئو گفت که در جریان این حمله سالم است و آسیبی ندیده است. القدیمی نیز در سخنرانی خود قربانی مردم عراق خواند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید