بایدن شخصا پوتین را به تحریم مستقیم تهدید کرد

ما هیچ قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی یا ناتو در اوکراین نداریم. بایدن گفت: هیچ نیروی آمریکایی وارد اوکراین نخواهد شد.

علاوه بر این، رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داد که تشدید درگیری در اوکراین عواقب بزرگی برای جهان خواهد داشت.

بایدن گفت: «اگر او باشد [پوتین] کل کشور را وارد کنید [اوکراین] اگر او حمله کند، عواقب بزرگی در پی خواهد داشت، چه به کل اوکراین حمله کند و چه بخشی از کشور، این حمله نه تنها از نظر اقتصادی و سیاسی، بلکه در سراسر جهان عواقب جدی برای روسیه خواهد داشت. این بزرگترین حمله خواهد بود اگر او انجام دهد [پوتین] «با آمدن همه این نیروها، این بزرگترین تهاجم پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود که جهان را تغییر خواهد داد.

بایدن همچنین گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، مستقیماً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم خواهد کرد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا می تواند مستقیما پوتین را در صورت حمله احتمالی تحریم کند، گفت: “بله، من این را می بینم.”

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که توسعه تنش ها بین اوکراین و روسیه کاملا به تصمیم ولادیمیر پوتین بستگی دارد که به گفته بایدن هنوز تصمیم نهایی در مورد پیشرفت در اوکراین نگرفته است.

تنش ها در اطراف اوکراین در ماه های اخیر افزایش یافته است. غرب و کی یف روسیه را به برنامه ریزی برای تهاجم متهم می کنند. مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته است که برنامه ای برای حمله به هیچ کشوری ندارد و افزود که این اتهامات تنها بهانه ای برای گسترش حضور نظامی ائتلاف و اعزام نیروهای بیشتر به اروپای شرقی است.

روسیه قویاً تمام ادعاهای تجاوز برنامه ریزی شده را کاملاً بی اساس می داند و بر حق خود برای انتقال نیروها به داخل مرزهای خود پافشاری می کند. مسکو همچنین هشدار می دهد که تسلیحات کی یف می تواند این کشور را تشویق کند که از آنها علیه دونباس جدا شده روسی زبان استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید