مجله آمریکایی بایدن به شدت انتقاد می کند؛ ایران آنقدر قدرتمند شده است که اکنون شخصاً عمل می کند

مجله آمریکایی بایدن به شدت انتقاد می کند؛  ایران آنقدر قدرتمند شده است که اکنون شخصاً عمل می کند

روهر نه رئیس جمهور بایدن که دستور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را صادر کرد، گفت: «زمان پایان دادن به این جنگ برای همیشه فرا رسیده است. اگرچه خروج خشونت آمیز ایالات متحده به وعده انتخاباتی خود عمل کرد، اما این یک اشتباه بزرگ سیاست خارجی بود.

هیل در مقاله ای به قلم مایکل روبین در انتقاد از سیاست های بایدن نوشت: به اوکراین نگاه نکنید: ولادیمیر پوتین دریافته است که خروج ایالات متحده به معنای بی اشتهایی برای ایستادن در برابر آن کشور است.

مجله آمریکایی بایدن به شدت انتقاد می کند؛ ایران آنقدر قدرتمند شده که حالا شخصا وارد عمل می شود/ آمریکا را وارد جنگ جدید با ایران می کنید!

در این میان ایران از فرصت استفاده می کند. تهران همچنان به فریب دیپلمات های آمریکایی در مذاکرات هسته ای وین ادامه می دهد و در عین حال به حمایت از شبه نظامیان حوثی علیه تولیدکنندگان نفت در عربستان سعودی و امارات متحده عربی و تشدید بحران انرژی کمک می کند. که در سراسر جهان گسترش یافت.

حمله اخیر به اربیل نشان داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیگر حتی به خود زحمت نمی دهد از طریق شبه نظامیان عراقی اقدام کند و مستقیماً وارد عمل می شود.

کشورهای منطقه می دانند چه چیزی در انتظار آنهاست، زیرا آنها قبلاً آن را دیده اند. توافق هسته ای 2015 منجر به افزایش خشونت های منطقه ای شد، اما اکنون چشم انداز جهانی تغییر کرده و خطرات آن بیشتر است. ایالات متحده در حال پذیرفتن ریسک بزرگی است، بنابراین به‌جای پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان»، ممکن است جبهه‌های جدیدی حتی علیه ایران در آستانه گشایش باشند، همه اینها به خاطر سیاست‌های بایدن است.

دیدگاهتان را بنویسید