باید به کار تحقیقاتی در زمینه حذف احتراق نفت کوره در TPP و پالایشگاه شازند توجه جدی شود.


ساعت: 21:41
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834417

مولث الائمه گفت: کار تحقیقاتی و مقدمات حذف نفت کوره از نیروگاه و پالایشگاه شازند باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه نباید وقت را تلف کرد و شتاب افراطی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الایمه استاندار مرکزی اراک امشب در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: تحقیق و اجرای طرح رفع احتراق نفت کوره از نیروگاه و پالایشگاه شازند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

شیخ مهرآبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه مرکزی گفت: 454 میلیون لیتر نفت کوره مصرف شد.

مهرآبادی گفت: از 22 اسفندماه یک لیتر نفت کوره نسوخته است و هم اکنون سهمیه گاز این واحد به دو میلیون لیتر رسیده و با همکاری شرکت گاز علیرغم فشار، با سوخت گاز کاملا فعال هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون سه تیم پیشنهادات خود را برای فیلترینگ نیروگاه از جمله پیشنهاد جهاد دانشگاهی استان ارائه کرده اند اما تجربه ای در زمینه نیروگاهی ندارند. به طور کلی اینکه کدام یک از پیشنهادات بهتر است قطعا منجر به همکاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نصب سامانه مانیتورینگ آنلاین نیز پیشنهاداتی از سوی شرکت هایی وجود دارد که مناقصه آنها 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

مهرابیان رئیس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی امشب در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: سال گذشته پنج جلسه کارگروه آلودگی هوا و کاهش گرد و غبار تشکیل شد 13 فوریت . جلسات آلودگی هوا در این استان 8 روز پاک، 192 روز سالم، 144 روز ناسالم برای گروه های سنی حساس، 17 روز ناسالم برای همه گروه های سنی، 3 روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک و مجموعا 165 روز ناسالم را در کارنامه شما ثبت کرد. .

محرابیان گفت: سال گذشته علت 151 روز هوای ناسالم در اراک ریزگردهای زیر 2 میکرون و 14 روز آلاینده دی اکسید گوگرد بوده است. یک دستگاه اراک در چرند و ساوه وجود دارد.

وی ادامه داد: با مقایسه آماری با سال های گذشته در اراک در سال 99، 47 روز پاک، 264 روز سالم، 54 روز ناسالم برای گروه های سنی حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه های سنی وجود داشت که تعداد روزهای ناسالم بود. اراک در سال 99 به 55 روز و در سال 1400 به 165 روز افزایش یافت.

رئیس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: علاوه بر این، تعداد روزهای ناسالم در اراک از سال 90 به 1400 کاهش یافت، اما در سال گذشته دوباره افزایش یافت و یکی از دلایل مهم افزایش آلودگی هوا است. در اراک بحث است.«خشکسالی است.

وی افزود: سال گذشته اهواز با 214 روز ناسالم ترین زمان، کرج با 185 روز در رتبه دوم و اراک با 165 روز در رتبه سوم با بیشترین روز ناسالم قرار گرفتند.

محرابیان گفت: همچنین در سال گذشته تعداد روزهای پاک در شزانت به 73 روز، روزهای سالم تا 103 روز، روزهای ناسالم برای گروه های سنی حساس 46 روز، روزهای ناسالم برای همه گروه های سنی تا 67 روز و روزهای ناسالم بسیاری به بالا رسید. به هشت روز و 68 روز نیز فاقد آمار است.

وی ادامه داد: در ساوه سال گذشته 9 روز پاک، 248 روز سالم، 53 روز ناسالم برای گروه های سنی حساس، 9 روز برای همه گروه های سنی ثبت شده است و در این شهرستان روزهای ناسالم زیادی ثبت نشده و 46 روز غایب بوده است. .

رئیس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک در فروردین امسال روز پاکی ندارد، ۱۵ روز آلاینده برای گروه های سنی حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه های سنی بود. حساس.

وی خاطرنشان کرد: اراک از ابتدای امسال 18 روز ناسالم دارد که پس از اهواز با 21 روز ناسالم و اصفهان با 19 روز ناسالم در رتبه سوم با بیشترین روزهای ناسالم در کشور و بیشترین آلاینده هوا در اراک در سال جاری قرار دارد. مربوط به گرد و غبار است و گرد و غبار فرامنطقه ای است و این پدیده 26 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید