با اتخاذ استراتژی دریایی بر سخت ترین تحریم ها غلبه خواهیم کرد


ساعت: 23:11
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837369

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، اتخاذ استراتژی دریایی نقش تعیین کننده ای در حوزه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر سیدیحی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز با همراهی 32 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید و در خصوص راهبردهای این بندر گفت‌وگو کردند. توسعه دریایی و نقش آن در سیاست اقتصادی ملی و منطقه ای

سرلشکر صفوی در این نشست گفت: زمانی که اقشار ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک یک منطقه با هم منطبق شوند، آن منطقه استراتژیک خواهد بود و زمانی که منطقه دارای وزن استراتژیک و ژئوپلیتیکی برتر باشد، همه قدرت های جهانی به آن منطقه نگاه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برای تجارت، اتخاذ استراتژی دریایی برای صادرات، ترانزیت و اقتصاد منطقه حیاتی است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: ظرفیت توسعه استان های جنوبی به ویژه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل دارا بودن 2 هزار و 238 کیلومتر برای توسعه اقتصاد ملی بسیار مهم است. در خط ساحلی و بیش از 71 بندر بزرگ و کوچک.

سردار صفوی با اشاره به سخت‌ترین تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه‌های دریایی، گفت: منطقه بازی می‌کند و تأثیر مثبتی بر روند صادرات و ترانزیت خواهد داشت.

بازدید از کشتی تجاری و آشنایی با روند پهلوگیری، تخلیه و بارگیری و خطوط دریایی لرزان که کشتی های تجاری از طریق آن به مقصد می روند از دیگر برنامه های بازدید سرلشکر صفوی و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید