با این وضعیت مالی خانه بوکس ساخته نمی شود با تمرکز و حمایت می توان به مدال های جهانی و المپیک دست یافت.


ساعت: 07:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1834087

هر حمایتی که دریافت می کنیم صرف اردوها و سفرهای ما می شود.

مربی بوکس کشور به ما گفت: اگر بودجه وزارت ورزش و کمیته المپیک تغییر کند و کادرفنی روی مدال آوری تمرکز کند; نه تنها مدال های بازی های آسیایی، بلکه مدال های جهان و بازی های المپیک.

رضا مهدی پور پیشکسوت و مربی بوکس کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا در خصوص اردوهای تیم ملی گفت: اردوی مشترک با ازبکستان که اولین نیروی بوکس کشور است برگزار شد. جهان و رویارویی المپیک با روسیه «همچنین رویارویی با ارمنستان و آذربایجان که قدرت های جهانی هستند در دستور کار است.

وی گفت: تاجیکستان که در سال های اخیر روند بسیار خوب و رو به رشدی دارد، حریف جدید بوکس ما نیز محسوب می شود. مشکل اصلی سال های گذشته این بود که بدون اردوی تمرینی مشترک به مسابقات اعزام می شدیم و همین امر باعث شد که این رویداد از دست برود.

مهدی پور در این خصوص گفت: برای موفقیت در ورزشگاه های بزرگ نیازمند اعزام ها و تمرینات مناسب هستیم. بدون این اردوها، تکه های پازل موفقیت از دست خواهند رفت. البته کشورهای دیگری مثل سوریه و عراق در سطح بوکس ما نیستند و بوکس ایران تا حد زیادی راه خود را پیدا کرده است.

وی گفت: ما باید در اردوگاه های مشترک با قدرت های پیشرو جهان بجنگیم نه این کشورها. ارتش ما با چنین کشورهایی رو به عقب است و این فقط به نفع آنهاست. خودمان را با مدال های مهم جهانی و آسیایی دیدیم و دیگر بوکس نمی کنیم. البته همه رشد می کنند و هیچکس به عقب نگاه نمی کند.

وی گفت: تیم های اصلی با اردو و تدارکات فقط یک برنز گرفتند اما بدون اردو و اعزام موفق شدیم. البته بدون ارتشی از کشورهای صاحب نام و موفق نمی توان به موفقیت دست یافت. نگاه عوض شده و حالا به تیم های اصلی رسیدگی می شود و این دسته بندی ها به بزرگسالان چسبیده است که قبلا وجود نداشت.

مهدی پور بیان کرد: بوکس بعد از انتخابات ریاست جمهوری کمی حاشیه ساز شد که باید با تدابیر کادر فنی برای موفقیت با تمرکز بر اتفاقات آینده بر آن غلبه کرد. معتقدم اگر نگاه بودجه ای وزارت ورزش و کمیته المپیک تغییر کند، کادرفنی روی مدال آوری تمرکز خواهد کرد. نه تنها مدال های بازی های آسیایی، بلکه مدال های جهان و بازی های المپیک.

این پیشکسوت بوکس ایران همچنین خاطرنشان کرد: وضعیت خانه بوکس در دوره ناطق نوری به همین منوال بود و در زمان حسین توری هیچ اتفاقی نیفتاد. چون بودجه ما کم است و هیچ هزینه ای برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور وجود ندارد. هر اسپانسری که دریافت می کنیم خرج اردوها و سفرهای ما می شود و هزینه ها بسیار بالاست.

وی در پایان گفت: بودجه کشتی 6 برابر ماست و نیاز خاصی به اسپانسر نیست اما برای اعزام باید اسپانسر بگیریم. وزارت و کمیسیون باید دست ما را بگیرند و خانه بوکس را بسازند وگرنه این روند ادامه خواهد داشت. البته بهتر است رادیو تماشا کنید تا اسپانسرها آن را بخواهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید