با این 10 مرحله آسان، چربی های شکم را از بین ببرید

با این 10 مرحله آسان، چربی های شکم را از بین ببرید

1. وعده های غذایی کوچک را در وعده های غذایی بزرگ بخورید

خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر که حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده است، مهم است. غذاهایی مانند مرغ، برنج قهوه ای و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بروکلی و اسفناج عالی هستند.

2. بیشتر بخوابید تا کمتر بخورید

کمبود خواب باعث افزایش اشتها می شود. سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.

3. آب کافی بنوشید

حداقل 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید. نوشیدن آب کافی به سوزاندن کالری کمک می کند.

4. کربوهیدرات ها را با لذت بخورید

کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل بخورید، فیبر موجود در آنها باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

5. مصرف قند خود را تغییر دهید

شکر را کاهش دهید و به جای آن از میوه های تازه استفاده کنید. شکر باعث تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم می شود. اگر هوس خوردن شیرینی می‌کنید، به سراغ میان وعده‌ای مانند موز برش‌شده با کره بادام بروید، یا با مخلوط کردن ماست یونانی با مجموعه‌ای از انواع توت‌ها و فریز کردن برای چند ساعت، باستی درست کنید.

6. با پروتئین دوست شوید

پروتئین باعث می شود احساس سیری کنید و احتمال از دست دادن عضلات در طول کاهش وزن را کاهش می دهد. وقتی در مورد پروتئین صحبت می کنیم، گوشت به ذهن متبادر می شود. اما می توانید از ماهی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا و عدس نیز استفاده کنید.

7. از حذف صبحانه خودداری کنید

با حذف صبحانه، غذای بیشتری در طول روز می خورید. حتی یک کاسه ماست و میوه راه خوبی برای شروع روز بدون دریافت کالری زیاد است.

8. همیشه غذاهای کم چرب را انتخاب نکنید

غذاهای کم چرب اغلب حاوی مقادیر زیادی قند هستند که باعث می شود شما تمایل بیشتری به خوردن داشته باشید. به عنوان مثال، ماست های کم چرب اغلب می توانند بسیار شیرین باشند و باعث می شوند که شما هوس تنقلات بیشتری داشته باشید. در حالی که ماست یونانی پرچرب قند کمتری دارد و احتمالا شما را سیر نگه می دارد.

9. کالری را برای آخر هفته ذخیره نکنید

تا زمانی که تمام آخر هفته را نخورید، در کالری ذخیره نکنید. این منجر به مصرف بیش از حد در آخر هفته می شود. برنامه های آخر هفته خود را از قبل مرور کنید و در نظر بگیرید که کدام وعده های غذایی را می توانید سالم تر انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می دانید که جمعه برای شام بیرون می روید، چرا وعده غذایی پنجشنبه شب خود را با یک سالاد مغذی جایگزین نکنید؟

10. عادات قدیمی را تغییر دهید

بدن با افزایش سن تغییر می کند، بنابراین انتظار نداشته باشید که مانند گذشته غذا بخورید و وزن کم کنید. با افزایش سن، متابولیسم شما کاهش می یابد. زنان در دوران یائسگی معمولاً افزایش وزن ناگهانی را تجربه می کنند زیرا هورمون های آنها در حال تغییر است.