با توزیع عادلانه یارانه ها شاخص اقتصادی کشور رو به بهبود است


ساعت: 20:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838542

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت با پرداخت یارانه به دنبال اصلاح عملکرد اقتصادی کشور برای کاهش قدرت خرید و افزایش قدرت خرید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (جمعه) از بخش های مختلف سامانه تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره 6369 محل مرکز تخصیص عادلانه یارانه ها از موسسه خیریه رعد الغدیر بازدید کرد.

وی در این بازدید که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می کرد، از نزدیک در جریان روند پاسخگویی به درخواست ها، شکایات و سوالات مردم در خصوص باقیمانده یارانه ها در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه قرار گرفت. سوالاتی در مورد این طرح

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، انصاف در توزیع یارانه ها را یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح ترویج و توزیع عادلانه یارانه ها برشمرد و تاکید کرد: چند هفته طول می کشد تا خانواده ها بتوانند یارانه ها را ارتقا دهند. این مسئله را حل کن.

محبر با اشاره به اثرات مثبت این طرح برای اقشار و دهک های پایین جامعه افزود: پس از اجرای این طرح، ضریب جینی وضعیت مناسبی در کشور پیدا می کند. ارز 4200 برای جامعه ایجاد شده است که پس از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها باعث بهبود شاخص های اقتصادی کشور می شود.

وی افزود: تقریباً 7 دهک جامعه از این طرح بهره مند می شوند زیرا بیش از هزینه های خود پرداخت شده اند و دولت در تلاش است تا با بهبود عملکرد اقتصادی کشور از طریق یارانه کاهش تورم و افزایش قدرت خرید داشته باشد. “پیداش کن.

این مخبر گفت: ما نباید فرد یا خانواده ای داشته باشیم که واجد شرایط دریافت یارانه باشد و به دلیل بروکراسی اداری نتواند یارانه دریافت کند و دولت مصمم است در اسرع وقت این کار را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص عملکرد سامانه تلفنی به شکایات مردمی و مسائل مربوط به طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اشاره کرد.

این سامانه با امکانات بیشتری به روز می شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری به این شکایات رسیدگی کنیم و وضعیت افراد را مشخص کنیم.

مخبر ادامه داد: وقتی مشخص شد یارانه به شخصی داده شده است، یارانه و تمام بدهی های معوق او پرداخت می شود.

همچنین در این بازدید معاون اول رئیس جمهور ضمن گفتگوی صمیمانه و تقدیر از زحمات متصدیان سامانه تلفنی وزارت تعاون، به تماس تلفنی چند تن از هموطنان با این سامانه تلفنی در خصوص طرح عوام فریبی و عادلانه پاسخ داد. توزیع یارانه ..

سامانه 6369 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت شکایات و اعتراضات محرومان از دریافت یارانه در طرح جدید دولت و همچنین سوالات و درخواست های مردم در سه شیفت با 120 اپراتور از جامعه مردمی معلولین آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هموطنان است.

در مدت اجرای پروژه (4 روز) دو میلیون تماس و بازدید از محل انجام شد، اعتراضات یک میلیون و پنجاه هزار نفر ثبت شد که در حال بررسی است.

مرکز تماس حضوری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه پاسخگویی به 5 میلیون تماس در روز را بر عهده دارد.

در نهایت دست ساز افراد دارای معلولیت در این مرکز به عنوان یادبود به دکتر محبر اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید