با شروع واردات صبر کنید تا قیمت خودرو کاهش یابد

وی افزود: همزمان با ورود اولین سری خودروهای وارداتی به کشور که احتمال می رود تا دو ماه آینده اتفاق بیفتد، قیمت ها شکسته می شود.

یک مقام صنفی گفت: امروز خودروهای خارجی در کشور با سه برابر قیمت جهانی معامله می شود و این قیمت ها برای خودروهای فرسوده و فرسوده بسیار بالاتر است.

وی گفت: ورود خودروهای خارجی باعث کاهش بیشتر قیمت تمام شده خودروهای مونتاژی و داخلی می شود.

موتمنی خاطرنشان کرد: امروز یا فردا شرایط واردات خودرو اعلام می شود و اگر طبق وعده وزیر صمت، خودروهای ارزان، مقرون به صرفه و مقرون به صرفه وارد شود و یا حتی واردات خودروهای فرسوده و فرسوده در مقطعی مجاز باشد، قیمت ها و مقررات تعیین شده است. بازار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.»

وی در عین حال تاکید کرد: خودروها باید با تعرفه پایین وارد کشور شوند که در این صورت به نفع بازار و مصرف کننده خواهد بود.

حتی برندهای معروف دنیا مانند تویوتا، کیا، نیسان و غیره. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو پایتخت گفت: انواع خودروهای ارزان قیمت بین 12 تا 20 هزار دلار قابل واردات هستند.

وی در خصوص ارائه واردات بدون تعرفه از سوی برخی کارشناسان در حال حاضر، توضیح داد: حتی مطرح شدن این موضوع می تواند امروز تا حدود زیادی قیمت ها را بشکند.

موتمنی گفت: کاهش تعرفه گمرکی، اسقاط هزینه ها، شماره گذاری و سایر هزینه های متفرقه می تواند سیاست واردات خودرو را در تنظیم و تعادل بخشی بازار موفق تر کند.

وی یادآور شد: در چند سال اخیر عرضه خودرو حداقل 45 درصد کمتر از تقاضای بازار بوده است که نشان می دهد قیمت خودرو بالاتر از تورم بوده است.

موتمنی تاکید کرد: اگر امروز وضعیت واردات خودرو، نحوه و میزان واردات، قیمت خودرو و همچنین تعرفه های ورودی و هزینه های مربوطه اعلام شود، می توان امیدوار بود که اولین خودرو تا دو ماه دیگر وارد بازار شود.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید