با صداوسیما برای رسیدن به یک چشم انداز مشترک به توافق رسیدیم

ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782708

آخرین خبر توافق وزارت ارشاد و سترا برای نظارت بر شبکه سینمای خانگی;

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش پدافند غیرعامل و رسانه از توافق وزارت ارشاد و سترا برای نظارت بر شبکه سینمای خانگی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش پدافند غیرعامل و رسانه با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در آستانه هفته کتاب گفت: هفته آینده برنامه ریزی دقیقی برای افتتاحیه و برنامه های این مجموعه داریم. هفته کتاب.”

وی درباره نظارت بر نمایش خانگی و ساترا گفت: با دکتر جبلی هماهنگ کردیم. به زودی تصمیم مشترکی در این مورد خواهیم گرفت. قرار شد سازمان صدا و سیما و وزارت ارشاد بنشینند و مشکل را حل کنند. وزارت ارشاد دارای وظایف ذاتی است و قانون تغییر نکرده است. تعدادی از رسانه های جدید امروز ظهور کرده اند که مبهم شده اند. موضع من به عنوان وزیر ارشاد مشخص است، اما به هر حال این موضوع باید با اجماع و مشارکت بین دستگاه های ذیربط حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اینجا شورای عالی فضای مجازی داریم، نهادهای زنجیره ای داریم و دکتر جبلی و سازمان صدا و سیما مانند وزارت ارشاد دغدغه این موضوع را دارند. ما توافق کرده‌ایم که در چند روز آینده به یک دیدگاه مشترک در این زمینه برسیم و این تفاهم را در نهادهای بالاتر خودمان تایید و در اختیار همه مردم قرار خواهیم داد.

واکنش به اظهار نظر درباره تماشای فیلم با خانواده

او درباره اظهارنظرش در برنامه تلویزیونی «نگاه کن» گفت: خیلی واضح بود که نمی تواند برخی فیلم ها را با خانواده اش ببیند. من یک مصاحبه تلویزیونی داشتم و گفتم اگر به عنوان وزیر ارشاد نتوانم برخی فیلم ها را با خانواده ببینم قطعا به مردم توصیه نمی شود. برای همین از خانواده ام مثال زدم و گفتم من هم با خانواده فیلم می بینم که اتفاقا چند روز پیش با خانواده فیلم تماشا کردم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تماشای فیلم در خانواده ما رایج است، با هم به سینما می رویم و فیلم می بینیم و مشکلی برای دیدن فیلم نداریم. سوالی که گفتم این است که فیلم های بسیار بسیار کمی هستند که نیاز به اصلاح داشته باشند و اگر آن تعدیل ها انجام نشود ممکن است نتوانم آنها را با خانواده تماشا کنم و در چنین شرایطی برای جامعه این اتفاق می افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع اگر حادثه عمومی، سنت اخلاقی حاکم بر جامعه، مناسبات دینی، حقوقی و موازین شرعی را نپذیرد و از آن دوری کنم، البته نمی توانم آن را برای بقیه افراد جامعه تجویز کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید