ما سند ژوئن 2021 را در مذاکرات کنار گذاشتیم و به یک سند مشترک جدید رسیدیم

ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795403

وی گفت: در مذاکرات وین، سند ژوئن 2021 را کنار گذاشتیم و به یک سند جدید و مشترک رسیدیم. برای ورود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: دور جدید مذاکرات از امروز در وین آغاز می شود. یکی از موضوعاتی که در دستور کار ما قرار دارد، بحث ضمانت و راستی آزمایی است. ما آنها را از 1 و 15 دسامبر اسناد می نامیم.

وی گفت: مذاکرات ما درباره این سند مشترک از امروز آغاز می شود، از جمله موضوعاتی که در مذاکرات فعلی ما در دستور کار قرار دارد، بحث تصمیم گیری و راستی آزمایی است.

وی گفت: با این حرف ها و سوالات باید به جایی برسیم که نفت ایران به راحتی و بدون هیچ محدودیتی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی به حساب های بانکی ایران واریز شود و از تمام مزایای اقتصادی ارائه شده استفاده شود. در برجام».

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اینکه آیا زمان برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان مشخص شده است، گفت: هنوز نه، اما در حال تعدیل هستیم.

وی در خصوص ورود اتباع ایرانی به خارج از کشور گفت: در خصوص سفر اتباع ایرانی به جمهوری اسلامی ایران در سایت وزارت امور خارجه که خدمات کنسولی را ارائه می دهد، محیطی را فراهم کرده ایم که روز چهارشنبه بارگذاری می شود. و تمامی ایرانیان مقیم خارج از کشور. کشور بدون استثنا می تواند اطلاعات اولیه خود را وارد این سامانه کند و ما در صورت درخواست قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی مربوطه پاسخگوی آنها خواهیم بود تا شما بدون مشکل به ایران رفت و آمد کنید. بدیهی است در مدت اقامت خود در ایران باید تمامی قوانین و مقررات را رعایت کنید.

این خبر تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید