با متخلفان حمل بار بدون بارنامه در استان به شدت برخورد می شود

دادستان مرکز استان اردبیل:

دادستان استان اردبیل در جلسه پیشگیری از فرار مالیاتی در حوزه حمل و نقل بار از مسدود شدن کارت هوشمند ناوگان و رانندگان غیرمجاز و جلوگیری از تردد خودروهای حامل کالای بدون بارنامه در استان خبر داد. تعقیب کیفری صاحبان کالاهای فاقد اسناد بارنامه.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

جلال آفاقی در نشست پیشگیری از فرار مالیاتی در حوزه حمل و نقل، ضمن تشریح مطالب مرتبط با قانون الزام شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل به استفاده از بارنامه، وضعیت فعلی استان در خصوص حمل بار بدون نیاز به حمل بار را تشریح کرد. وضعیت و بارنامه و یا صدور بارنامه های جعلی و نادرست و ناروا تلقی می شود.

وی با تاکید بر پیشگیری از تخلفات در این حوزه و جرایم مرتبط، از عزم دادسرا برای برخورد با هرگونه قصور در روند صدور و استفاده از بارنامه در استان خبر داد.

با اشاره به پیامدهای مختلف حمل و نقل غیرقانونی کالا به دلیل عدم امکان کنترل های لازم از جمله قاچاق کالا، آسیب های گسترده به زیرساخت ها و کاهش ایمنی راه ها و همچنین افزایش مناطق در معرض خطر تصادفات ناشی از آن. دادستان اردبیل به عدم رعایت اوزان مجاز در حمل و نقل کالا به عنوان نمونه به مشکل فرار مالیاتی اشاره کرد و تضییع حقوق عمومی و عملی را مجرمانه، غیرقابل قبول و مستوجب مجازات و پیگرد قانونی دانست. آفاقی با دادن مهلت 30 دی و تعیین مهلت، خواستار تقویت کنترل لازم و جلوگیری از تردد کامیون های فاقد ثبت جاده ای در استان شد و تاکید کرد: متولیان حمل و نقل باید وظایف قانونی خود را با صلاحیت انجام دهند.

بر اساس اعلام دادستان مرکز استان اردبیل در این جلسه، از 30 آذرماه علاوه بر مسدود شدن کارت هوشمند ناوگان و رانندگان متخلف و جلوگیری از ادامه مسیر و تردد خودروهای حامل کالا بدون بارنامه در استان، , تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و صاحبان کالا بدون اسناد حمل.



آیا این خبر مفید بود؟