قاچاق سوخت از برخی صنایع در استان قزوین/ 20 درصد حمل و نقل بار در استان بدون بارنامه است.

وی افزود: علاوه بر این، توسعه قاچاق در کشور موجب سرازیر شدن پول های کثیف و کشته شدن اقتصاد سالم می شود، بنابراین مقابله با قاچاق باید یکی از اولویت های اصلی باشد.

عالی با تاکید بر اینکه قاچاق به تولیدکنندگان آسیب می زند، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به شرایط فعلی نباید نگاه جدی به معضل قاچاق در استان قزوین داشت.

استاندار قزوین گفت: دستگاه های ذیربط برای رفع این معضل تنها به چند دقیقه بسنده نکنند، بلکه باید برای انجام فعالیت های موثر در جهت بهبود تولید تلاش کنند.

این مسئول بیان کرد: قزوین بر سر یک دوراهی قرار دارد و با توجه به کاهش افشاگری ها در استان باید نقش درستی در مقابله با قاچاق داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی از صنایع استان وارد عرصه قاچاق سوخت شده اند که باید روی این موضوع کار جدی شود.

علایی گفت: استفاده از روش های الکترونیکی در حمل و نقل جاده ای باید مورد توجه دستگاه های مربوطه قرار گیرد تا از روش های سنتی و موازی عملیات پرهیز شود.

علایی در پایان گفت: اکنون که با موضوع کاهش ارزش پول کشورهای همسایه مواجه هستیم، ظرفیت قاچاق از کشورهای همسایه نیز افزایش می یابد و لازم است به این موضوع توجه جدی شود.

ساماندهی بار از قاچاق کالا در مقیاس کوچک جلوگیری می کند

جواد حق لطفی در این نشست درباره وضعیت بارنامه قزوین گفت: برآورد می شود 20 درصد از محموله های تولیدی یا عبوری به قزوین بدون بارنامه جابجا شود که قطعا قاچاق کالا را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بخشی از قاچاق توسط مینی بوس ها به صورت خرد شده انجام می شود و باید به ساماندهی تمامی مینی بوس های استان توجه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: نظارت بر سامانه الکترونیکی برای جلوگیری از قاچاق کالا باید در نظر گرفته شود و جعبه های سخت افزاری و نرم افزاری لازم نیز تهیه شود.

حق لطفی در پایان گفت: ساماندهی وضعیت بارنامه مسیرهای برون استانی را کنترل و از قاچاق کالا در استان قزوین بکاهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید