وی افزود: علاوه بر این، توسعه قاچاق در کشور موجب سرازیر شدن پول های کثیف و کشته شدن اقتصاد سالم می شود، بنابراین مقابله با قاچاق باید یکی از اولویت های اصلی باشد.
عالی با تاکید بر اینکه قاچاق به تولیدکنندگان آسیب می زند، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به شرایط فعلی نباید نگاه جدی به معضل قاچاق در استان قزوین داشت.
استاندار قزوین گفت: دستگاه های ذیربط برای رفع این معضل تنها به چند دقیقه بسنده نکنند، بلکه باید برای انجام فعالیت های موثر در جهت بهبود تولید تلاش کنند.
این مسئول بیان کرد: قزوین بر سر یک دوراهی قرار دارد و با توجه به کاهش افشاگری ها در استان باید نقش درستی در مقابله با قاچاق داشته باشد.
وی ادامه داد: برخی از صنایع استان وارد عرصه قاچاق سوخت شده اند که باید روی این موضوع کار جدی شود.
علایی گفت: استفاده از روش های الکترونیکی در حمل و نقل جاده ای باید مورد توجه دستگاه های مربوطه قرار گیرد تا از روش های سنتی و موازی عملیات پرهیز شود.
علایی در پایان گفت: اکنون که با موضوع کاهش ارزش پول کشورهای همسایه مواجه هستیم، ظرفیت قاچاق از کشورهای همسایه نیز افزایش می یابد و لازم است به این موضوع توجه جدی شود.
جواد حق لطفی در این نشست درباره وضعیت بارنامه قزوین گفت: برآورد می شود 20 درصد از محموله های تولیدی یا عبوری به قزوین بدون بارنامه جابجا شود که قطعا قاچاق کالا را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: بخشی از قاچاق توسط مینی بوس ها به صورت خرد شده انجام می شود و باید به ساماندهی تمامی مینی بوس های استان توجه شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: نظارت بر سامانه الکترونیکی برای جلوگیری از قاچاق کالا باید در نظر گرفته شود و جعبه های سخت افزاری و نرم افزاری لازم نیز تهیه شود.
حق لطفی در پایان گفت: ساماندهی وضعیت بارنامه مسیرهای برون استانی را کنترل و از قاچاق کالا در استان قزوین بکاهد.
انتهای پیام/