بخش خصوصی برای خرید ماشین آلات به سرمایه در گردش نیاز دارد


ساعت: 14:38
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919563

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید به بخش خصوصی کمک شود، گفت: بخش خصوصی برای خرید ماشین آلات نیاز به سرمایه در گردش و در برخی موارد ارز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدایان رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نشستی میزبان اعضای انجمن مدیریت جهادی کشور و تعدادی از تولیدکنندگان و کارآفرینان بود.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید تعدادی از تولیدکنندگان به بیان سوالات و دغدغه های خود پرداختند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از استماع اظهارات اعضای این انجمن و جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و تاکید بر لزوم اجرای خصوصی سازی بر اساس اصل 44 قانون اساسی برای داشتن اقتصاد پایدار تصریح کرد: همه کارشناسان در اداره امور کشور به این نتیجه رسیدند که دولت تولیدکننده خوبی نیست اما با ایجاد بخش خصوصی دولت باید به سیاست گذاری و نظارت توجه کند.

وی اعتماد به بخش خصوصی را یکی از الزامات تحقق خصوصی سازی و حمایت از تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: برای عبور از مشکلات کنونی و بهبود شرایط اقتصادی باید اعتماد واقعی به بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد. “

هدیان به توانمندسازی بخش خصوصی به عنوان نکته بعدی توجه کرد و با تاکید بر اینکه تسهیلات باید مولد باشد، افزود: تسهیلات باید به اموری اختصاص یابد که در تولید نقش داشته باشد تا واسطه گری و سفته بازی که باعث افزایش نقدینگی و تورم دارد.

این عضو شورای عالی قضایی با بیان اینکه باید به بخش خصوصی کمک شود، افزود: بخش خصوصی برای خرید ماشین آلات نیاز به سرمایه در گردش و در برخی موارد ارز دارد.

رئیس سازمان بازرسی با توجه به مقوله امنیت سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه قبل از صدور مجوز باید بررسی های لازم و دقیق انجام شود، افزود: گاهی به مواردی از سرمایه گذاری یا واگذاری هایی برمی خوریم که مجوز از مراجع ذیربط اخذ می شود. ; اما پس از مدتی و به خصوص پس از طرح موضوع در فضای مجازی، همان دستگاه هایی که با این سرمایه گذاری موافقت کردند از دیدگاه خود منحرف شده و سرمایه گذار را به حال خود رها می کنند و در این روند سرمایه گذاران جرات سرمایه گذاری را از دست می دهند. ،

وی ادامه داد: روند انتقال در سال های اخیر موفقیت آمیز نبوده است. زیرا یا واگذاری ها به بخش خصوصی به معنای واقعی صورت نگرفته و به عنوان بخشودگی بدهی به حسابی واگذار شده و یا به تولیدکننده اولیه واگذار نشده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رد این نظریه که افزایش قیمت فروش به نفع دولت است، تصریح کرد: اگر دولت با بررسی جامع یک واحد تولیدی را به صورت رایگان یا با قیمت کمتر در اختیار کارشناسان و کارگران ماهر قرار دهد. واگذاری کار به گونه ای که خریدار با توسعه این بنگاه اقتصادی باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید شود و دولت مالیات آن را دریافت کند، قطعاً جامعه از برکات این اقدام خواهد برد، ضمن اینکه مشاهده می شود برخی واگذاری ها منجر به تعطیلی تولید می شود. واحد تبدیل شده اند.

خدایان با اشاره به تلاش سازمان بازرسی برای ایجاد شفافیت، از ایجاد دبیرخانه دائمی در این خصوص خبر داد و اقدامات این سازمان در زمینه نظارت بر روند صدور مجوزهای کسب و کار الکترونیک را تشریح کرد.

وی گفت: در این راستا ده ها جلسه با وزارت اقتصاد، شورای مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار و کمیسیون تخصصی آن برگزار شد و ضمن تذکر به مراکز نگهداری، تعدادی از مدیران به دلیل برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. نارضایتی آنها از اجرای قانون.

این مقام عالی قضایی با تاکید بر اینکه با توجه به توصیه های ریاست محترم قوه قضاییه، سازمان بازرسی تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید به کار خواهد گرفت، کارگروهی را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و حمایت از نخبگان با منویات مقام معظم رهبری تشکیل داد. دستورات و دستورات رئیس محترم قوه قضائیه از ابتدای سال 1401 اشاره کرد.

هدیان از جمله اقدامات موثر سازمان بازرسی در این حوزه، لغو مناقصه 62 میلیاردی با شرکت خارجی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی و بازدید از اکثر شرکت های دانش بنیان کشور را برشمرد. توسط رئیس، معاونین و بازرسان این سازمان.

رئیس سازمان بازرسی همچنین از ورود این سازمان به صدور حق بیمه شرکت های دانش بنیان خبر داد و تاکید کرد: با اقدامات بعدی سازمان تامین اجتماعی، موظف به اعمال استثنائات قانونی برای شرکت های دانش بنیان شد.

تدوین 35 برنامه نظارت و بازرسی، برگزاری 301 جلسه کارگروه ملی و استانی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و حمایت از نخبگان، برشمردن قوانین و وظایف کلیدی دستگاه های اجرایی، تشکیل کمیسیون های بازرسی در دستگاه های اجرایی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ارسال 621 نامه و گزارش هشدار، انجام 350 بازدید از محل پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان و رسیدگی به شکایات واصله به سازمان بازرسی از جمله اقدامات این سازمان در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان است که دکتر هدیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه درب دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید سازمان بازرسی کل کشور به روی تولیدکنندگان و کارآفرینان باز است، تصریح کرد: این سازمان 381 پرونده بازرسی مطابق با حمایت از تولید و 2 هزار و 629 پرونده شرکت در جلسات هیئت مدیره تشکیل داده است. راه حل های مربوط به این مشکل وجود داشت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازدید بازرسان از واحدهای تولیدی مشکل دار اشاره کرد و گفت: با اقدامات بعدی، موانع و مشکلات بخش بزرگی از این واحدها برطرف شده است.

وی با اشاره به نقش موثر سازمان بازرسی در بهبود ادارات با تاکید بر اینکه مدیری که اقدامات خود را در چارچوب قانون انجام می دهد نباید از نظارت و بازرسی هراسی داشته باشد، افزود: سازمان بازرسی به دنبال شناسایی عیوب و اصلاح است. آنها آنها را

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همه کارآفرینان و تولیدکنندگان تاکید کرد: جرائم، تخلفات و ممانعت‌ها را به دستگاه‌های اجرایی سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی این سازمان گزارش کنند تا به موقع نسبت به رفع آنها اقدام شود. .

وی از فعالان اقتصادی خواست این سازمان را در تعریف و پیش بینی برنامه های نظارت و بازرسی و تمرکز بر این مشکلات با معرفی دستگاه هایی که بر سر راه تولیدکنندگان قرار می دهند یاری کنند.

رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به درخواست یکی از تولیدکنندگان مبنی بر ورود در مواقعی که دولت اشتباه می کند و تولیدکننده ضرر می کند، از تشکیل پرونده در سازمان بازرسی برای رسیدگی به نارسایی ها در حوزه حمایت از تولید خبر داد.

وی با استقبال از پیشنهادات سردار سپهر رئیس انجمن مدیریت جهادی مبنی بر تشکیل اتاق فکر مشترک بین سازمان بازرسی و فعالان اقتصادی و تعریف بسته حمایتی برای حمایت از تولید، گفت: موارد فوق در سازمان بازرسی رسیدگی خواهد شد.

محمد باکر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این نشست بر نقش موثر بخش خصوصی در تغییر نگاه دولت به اقتصاد تاکید کرد و تاکید کرد که باید کمیته های علمی و گروه های پژوهشی در این زمینه ایجاد شود. میدان .

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان حاضر در این جلسه نیز از بروکراسی اداری موجود گلایه و مشکلات واحدهای تولیدی خود را بیان کردند.

آنها با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان بازرسی در توسعه، خواستار حمایت جدی این سازمان از کارآفرینان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید