بخش مهمی از جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی است / ضرورت فعال سازی اقتصاد معدن


ساعت: 22:38
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918114

رئیس گروه فعالان اقتصادی خراسان جنوبی؛

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بخش مهمی از جنگ ترکیبی دشمن در حوزه اقتصادی است، گفت: اقتصاد معادن در خراسان جنوبی یکی از مهم ترین مسائل است و فعال شدن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقآیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست سران قوا در خصوص پیشرفت‌های ایران به‌ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی که با حضور تعدادی از اعضای هیئت دولت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، گفت. تسهیل صادرات باید توسط مسئولان اقتصادی این حوزه انجام شود.

رئیس جمهور با ابراز خوشحالی از حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان جنوبی، گفت: نباید تنها به برگزاری جلسه اکتفا کرد و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران پیشنهادات و برنامه های خود را با ما، وزرا و مسئولان مربوطه یا برای مسئولین .استان و استاندار برای اعزام.

آیت الله رئیسی گفت: این جلسات ضروری است و دولت و دستگاه های دولتی باید با سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و کسانی که در میدان هستند برای حل مشکلات و زمینه سازی برای تولید، صادرات و اشتغال زایی صحبت کنند.

وی تصریح کرد: تمایل ما این نیست که جلسه ای داشته باشیم و اتفاقی بر اساس خواسته فعالان اقتصادی رخ ندهد، بلکه باید نتیجه را در صحنه ببینیم، زیرا در بروکراسی اداری بسیاری از درخواست ها در این گرداب می چرخد ​​و انجام می شود. به نتیجه درست و مناسب نرسید.


ضرورت تکمیل زنجیره محصولات استراتژیک کشاورزی در خراسان جنوبی

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور دارای فرصت های مختلف و ثروت هنگفت است، افزود: اگر از این فرصت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: شاید به دلیل خشکسالی فقط بتوانیم در خراسان جنوبی چند محصول رشد و تولید کنیم اما باید زنجیره این محصولات از تولید تا فرآوری و صادرات تکمیل شود.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه معدن و در ارتباط با معادن سنگ می توان کارهای زیادی انجام داد، استاندار استان باید شورای معادن را تشکیل دهد، کارشناسان را دعوت کند و در این زمینه تلاش کند. غلبه بر موانع و مقررات و شناسایی و رفع مشکل.


اقتصاد معدنی قدرت و ثروت تولید می کند

رئیس جمهور افزود: اقتصاد معدنی در کشور می تواند قدرت و ثروت تولید کند، تولید برق فقط موشک نیست، موشک یک بعد قدرت است و بعد دیگر تولید برق کارهای تولیدی و فعالیت های اقتصادی است که در کشور انجام می شود. کشور.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: ما ظرفیت های زیادی در کشور داریم و این ظرفیت ها در کنار نیروی انسانی موثر، نیروهای طراح، متخصصان و نیروهای آماده به کار در این حوزه، ثروت هنگفتی را در اختیار ما قرار داده است که در صورت استفاده صحیح، مشکلات را حل خواهد کرد. چالش ها و مسائل. بلند شد

وی تاکید کرد: دولت زیرساخت ها را برای رونق معادن فراهم می کند و این کارها بخشنامه ای انجام نمی شود بنابراین پیگیری مستمر از سوی مدیران ضروری است.

رئیس دولت سیزدهم گفت: بخش خصوصی شب و روز نمی داند که چه زمانی می خواهد در کشور کاری انجام دهد و ما به این روحیه نیاز داریم، مانند هشت سال دفاع مقدس باید در این بخش حضور فعال داشته باشد.

آیت الله رئیسی به حقوق دولتی معادن خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این موضوع باید بررسی شود که چقدر بهره برداری و استخراج انجام شده است و به همین میزان نیز می توان این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: شورای معدن استان باید این موضوع را بررسی کند، سپس سریعاً این موضوع را در شورای معدن کشور بررسی کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع معادن و اقتصاد معدنی در خراسان جنوبی یکی از موضوعات مهم است، گفت: فعال شدن معادن در خراسان جنوبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


بخش خصوصی را فعال کنید

رئیس جمهور با بیان اینکه باید موانع سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و تعاونی ها برطرف شود، افزود: بسترسازی برای بخش خصوصی و تامین سرمایه در گردش بسیار مهم است.

وی از وزیر اقتصاد و دارایی خواست با توجه به مطالبات فعالان اقتصادی خراسان جنوبی مبنی بر بخشودگی جرایم مالیاتی سال های اخیر و کاهش مالیات به این موضوع رسیدگی و نتیجه را اعلام کند.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم نصب ایکس ری در گمرک خراسان جنوبی تصریح کرد: دولت می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند زیرا نصب این دستگاه ورود و خروج کالا را تسهیل می کند و در اسرع وقت این امر از طریق گمرک انجام می شود. وزیر اقتصاد و دارایی دنبال کنید.

آیت رئیسی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه لبنیات در خراسان جنوبی باید بر اساس شرایط سرزمینی و نیاز استان مورد مطالعه قرار گیرد، ادامه داد: قیمت کالاها دیکته نمی شود و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده می تواند این نقش و تنظیم کننده را ایفا کند. قیمت ها باید به گونه ای باشد که تولیدکننده آسیب نبیند و مصرف کننده تبعیض نشود چرا که از ضرر تولیدکننده و مصرف کننده خوشحال نیستیم.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود تصادفات جاده ای را خسارت بزرگی در کشور دانست و بر لزوم وجود محل های تصادف خوب و کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه جاده بیرجند – قاین تصادفات زیادی داشت به دو خطه تقسیم شد. برای تکمیل سریعتر 12 کیلومتر باقیمانده کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بر اساس شاخص ها یکی از امن ترین کشورهای کشور است، تاکید کرد: کمترین میزان جرم و جنایت مربوط به این استان است که نشان دهنده فرهنگ دینی و اخلاقی مردم این منطقه است که باید حفظ شود. ..


ظرفیت خراسان جنوبی برای فعالان اقتصادی ناشناخته است

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ظرفیت استان ها برای فعالان اقتصادی شناخته شده نبود، افزود: حتی کشورهای همسایه ایران نیز این ظرفیت را نمی شناختند. امروز ما نیاز به حرکت جهادی داریم و از آنجایی که در دفاع مقدس، نهضت جهادی توانست از کشور در برابر تهاجمات دشمن دفاع کند، در مقابل جنگ اقتصادی، فعالان اقتصادی نیز باید حرکت جهادی داشته باشند و این حرکت جهادی مورد حمایت قرار می گیرد. دولت و موانع سرمایه گذار باید برداشته شود.

رئیس جمهور از همه مدیران و فعالان اقتصادی با انگیزه و تفکر بالا و با این نگاه که می توانیم و دشمن نمی خواهد ما پیشروی کنیم، خواست که حرکت جهادی داشته باشند و مطمئن هستیم که آینده روشنی برای تولید، اشتغال و آینده روشن است. مشاغل دانش بنیان در کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید