بدبخت این روزهای سینما


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1854552

سینمای کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و هر روز با اتفاقی تازه آرامشش را به هم می زند. علاوه بر سیاست های سازمان سینما و خانه سینما برای تولید، پروژه و حل مشکلات ریز و درشت سینما تا خود اهالی سینما با این خانه همدردی نکنند، شادی به این خانه برنمی گردد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینمای کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و هر روز با اتفاقی تازه آرامشش را به هم می زند. روزی اکران فیلمی که از دولت قبل پروانه نمایش گرفته باشد سخت می شود و سازمان سینمایی دولت جدید بر اساس سیاست های خود از طریق شورا دوباره فیلم را بررسی می کند و لیستی از سانسورهای جدید را به تهیه کننده و کارگردان می دهد. و این موضوع جنجال جدیدی را در رسانه ها ایجاد می کند.

فردای آن روز، فیلمی می خواهد وارد اکران ویژه نوروز، عید فطر یا تابستانی شود که بنا به صلاحدید رها شده و به زمانی دیگر موکول می شود و همین کافی است تا آغازی برای نبردها و جنجال های جدید سینمایی باشد.

برای اینکه از اکران فیلم هایشان راضی نباشند، مدت هاست با سازندگانشان بر سر اکران فیلم هایی که در ردیف قرار گرفته اند، اختلاف وجود داشته است. آنها نارضایتی خود را از عدم اکران اعلام می کنند که خود مشکلات زیادی را در برنامه اکران ایجاد می کند.

مشکلات تولید فیلم در دوران تاج، مشکلات زندگی خانواده فیلم در تعطیلی های مکرر سینماها در دو سال اخیر، افزایش هزینه ها و دستمزدهای تولید، همگی بر وزن مشکلات این هنر هفتم افزوده است.

و حالا در کنار همه این مشکلات، سخنرانی 800 کارگردان زن علیه آزار جنسی در سینما حکایتی تازه بود و آتشی در زیر خاکستر که زنده شد، شعله ور شد و زبان برخی را سوزاند. گاه ادعاهای بی اساس برخی از کارگردانان زن علیه مردان در فضای مجازی، قطار را به انحراف کشانده است که برخی از زنان سرشناس گروه ترجیح داده اند علنا ​​از رابطه خود با این کارگردانان چشم پوشی کنند.

با وجود تمام تلاش های سازمان سینمایی برای حمایت و ساماندهی این پرونده آزار جنسی، نه تنها شکایت رسمی از این زنان در دادگاه وجود ندارد، بلکه اخیراً یکی از بازیگران مرد حاشیه نشین شکایتی رسمی از وی ارائه کرده است. علیه چندین بازیگر زن رسانه ای شد.

حالا در میان توهین به سینماگران در قالب توئیت، این غذا بسیار شور شده و واکنش خانواده فیلم به آن قابل تامل است.

جدای از سیاست های سازمان سینما و خانه سینما برای تولید، پروژه و رفع مشکلات سینماهای کوچک و بزرگ تا خود اهالی سینما با این خانه همدردی نکنند، شادی به این خانه برنمی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید