برنامه ریزی برای ساخت سینما در شهرهای بالای 50000 نفر / سینما دارای رتبه بندی می باشد


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893514

معاون فناوری و تحقیقات سازمان سینمایی اعلام کرد؛

کدیر آشنا معاون فناوری و تحقیقات سازمان سینمایی گفت: دولت در تلاش است تا چراغ سینماهای شهرهای بالای 50 هزار نفر را روشن کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کدیر آشنا معاون فناوری نوین و تحقیقات سازمان سینمایی ضمن اعلام مطلب فوق ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت با اشاره به مهم ترین برنامه های اجرا شده در این دولت در حوزه سینما گفت: نوسازی سینمای ایران تلاش بعدی ماست که بحث هایی که در ذهن داریم و مشوق آن هستیم. در این راستا بودجه ای را به بخش خصوصی و دولتی اختصاص داده ایم تا به آن کمک کنیم تا در این مسیر حرکت کند. در حوزه سینما اقدامات زیربنایی انجام خواهیم داد و در حوزه هنرستان های آزاد که مجموعه های مهمی محسوب می شوند استانداردسازی کامل را از نظر مکان، مدرس، عنوان و رتبه مدنظر داریم.

وی ادامه داد: همچنین رتبه بندی سینماهای ایران، پژوهش کاربردی و حرکت به سمت پژوهش کاربردی را در دستور کار داریم و در نهایت در حال تلاش برای ارتقای جایگاه پژوهش در تصمیم گیری و تصمیم گیری توسط مدیران کشور هستیم. از جمله برنامه های کلیدی ما

به گفته وی مهم ترین نکته توجه به پژوهش های کاربردی است. ما چندین مدل تحقیق داریم، اما پژوهشی که به دنبال آن هستیم، کاربردی و کاربردی است و در واقع این قابلیت را دارد که در جامعه فیلم کشورمان به کار گرفته شود و به جای چاپ تحقیق، گذاشتن آن در کتابخانه و هر چند بار آن را داشته باشیم. سال هیچ کس نباید به این اشاره کند.

معاون فناوری پیشرفته و تحقیقات سینمایی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در حوزه های مختلف سینمایی گفت: یکی از اهداف ریاست سازمان سینمایی انجام سفرهای استانی در بحث اشتغال خانواده های سینمایی است. اگر در نظر بگیریم که به طور متوسط ​​هر استان می تواند 3 مستند یا 15 تا 20 فیلم کوتاه یا یک فیلم بلند بسازد، البته شرط این سوال این است که استان ها هم کار کنند چون استاندار این تفاهم نامه را امضا می کند و تحلیل ما بر این اساس است. که هر فیلم کوتاهی که تولید می شود 10 نفر یا هر فیلم بلند حداقل 100 نفر حضور دارند و چرخه اقتصادی آنها در یک سال می چرخد.

آشنا درباره ماموریت های معاونت فناوری و مطالعات سینمایی نیز گفت: ما مأموریت تولید فیلم نداریم، بلکه رسالت ما تولید محتوا است. ما دو مأموریت داریم، یکی تولید محتوا و دیگری مشاوره در زمینه زیرساخت ها، بنابراین به عنوان سازمان سینمایی و اداره کل زیرساخت باید رصد کنیم که فناوری های جدید دنیا در حوزه سینما چیست؟ سینمای دنیا برای داشتن صدا، نور و تصویر بهتر از چه فناوری استفاده می کند و برای مدرن بودن از چه ابزارهایی استفاده می کند؟ یعنی از ما می‌خواهند مرتب نظارت داشته باشیم تا بتوانیم از نظر زیرساختی به سینمایی که در حال ساخت، بازسازی یا احیا است، توصیه کنیم و بگوییم اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، ما آن علم را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید