بدهی های مختلف دولت در حوزه برق را تسویه می کنیم


ساعت: 11:23
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919958

وزیر نیرو گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، بدهی های مختلف دولت از جمله بدهی های بانکی و مطالبات صاحبان صنعت برق را تسویه خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جلسه علنی امروز دوشنبه شورای اسلامی در جلسه رسیدگی به دو فوریت درخواست اصلاح تبصره 5 ماده یک قانون بودجه سال 1401 کل کشور تاکید کرد: در صنعت برق با دو عدم تعادل مواجه هستند. : مغایرت اول تفاوت بین تولید و تقاضای برق است که تلاش می کنیم با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم این مغایرت را به حداقل برسانیم و دومین مغایرت مغایرت اقتصادی و تفاوت درآمد و هزینه صنعت برق است.

وی افزود: بر اساس گزارش های سازمان حسابرسی کل کشور تا پایان سال 1400 مابه التفاوت درآمد و هزینه فروش برق حدود 90 هزار میلیارد تومان تعیین شد که باعث شد نتوانیم به نتیجه برسیم. تعهدات قانونی و قانونی در ایفای تعهدات و پرداخت برای تامین نیاز نیروگاه ها و صاحبان صنایع کشور، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات برقی و پیمانکاران در این زمینه.

وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس گزارشی که به دولت ارائه کردیم، برنامه ریزی کردیم در بازه زمانی مشخص بدهی به بانک ها، بدهی موسسات دولتی و همچنین بدهی به صاحبان کارخانه های صنعتی را پرداخت کنیم. و پیمانکاران . در این چارچوب بر اساس لایحه نظارتی دولت پیش بینی کردیم که اوراق دولتی 20 هزار میلیارد تومانی آزاد شود و می توانیم بخشی از تعهدات خود را از این اوراق انجام دهیم.

محرابیان در پایان گفت: درخواست من از نمایندگان محترم مجلس این است که به دو فوریت این لایحه رای مثبت دهند تا شاهد تصویب آن در مجلس باشیم و این ناهماهنگی اقتصادی را تا حد قابل توجهی برطرف کنیم. قطعا پرداخت این تعهدات نقش کلیدی و اساسی در تامین مستمر برق و تکمیل نیروگاه های کشور و تامین برق مورد نیاز ماه های آینده به ویژه تابستان پیش رو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید