بدهی گاز عراق به ایران تا دو روز آینده بازپرداخت می شود

بر اساس این گزارش، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق به وعا گفت: با توجه به اینکه وزارت برق ضرورت پرداخت بدهی گاز به ایران برای سال 2020 را به دولت، پارلمان و افکار عمومی اعلام کرده است. و این تعهدات به دلیل عدم تصویب بودجه هنوز پرداخت نشده است، امروز اعلام می کنیم برای جلوگیری از کاهش تزریق گاز طی دو روز آینده این تعهدات پرداخت خواهد شد و طبق چارچوب های موجود انجام خواهد شد.

وی افزود: مشکل بدهی گاز عراق از دولت های قبلی انباشته شده و دولت فعلی مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

در همین حال، عادل کریم، وزیر برق عراق در اوایل ماه می گفت که این کشور و ایران برای از سرگیری صادرات گاز ایران و پرداخت بدهی های بغداد به تهران به توافق رسیده اند.

عادل کریم گفت: در سفر به تهران با کشور ایرانی برای واردات گاز به عراق در تابستان توافق شد و متعهد شدند نیروگاه ها و نیروگاه ها را تجهیز کنند.

وی افزود: بغداد به تهران بدهکار گاز است و با پرداخت این بدهی موافقت شده است. ما معتقدیم که تجهیزات هم در تابستان و هم در زمستان به خوبی مجهز خواهند شد.

وی افزود: واردات گاز از عراق با کمبود مواجه است و به کالایی بسیار پرطرفدار تبدیل شده است و تامین نیازهای عراق یک دستاورد است و ما انتظار داریم که تامین برق برای شهروندان در تابستان خوب باشد و از شهروندان می خواهیم از توزیع خوب برق اطمینان حاصل کنند. برای اینکه همه در مصرف صرفه جویی کنند.

کریم ادامه داد: تولید انرژی در عراق خوب است اما مصرف آن بسیار بالاست و از سال 2003 تاکنون بیش از 600 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید