بدون طرح ترافیک فروش، اجرا زوج و فرد از خانه و مدرسه و دانشگاه مجازی سازی تا 2 روز آینده

بدون طرح ترافیک فروش، اجرا زوج و فرد از خانه و مدرسه و دانشگاه مجازی سازی تا 2 روز آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی دانشگاه ها و مدارس استان تهران برای فردا و پس فردا خبر داد و گفت: طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می شود.

عابد ملکی در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا امروز (19 دی ماه) تشکیل و مقرر شد کلیه دانشگاه ها و مدارس در تمامی مقاطع ابتدایی و متوسطه استان تهران به جز برای دماوند و فیروزکو فردا و پس فردا تمامی مهدهای کودک استان تهران به جز شهرستان های دماوند و فیروزکو، فردا و پس فردا تعطیل است.

وی افزود: طرح زوج و فرد طی این دو روز از درب منازل شهر تهران اجرا می شود و مجوز روزانه ورود به طرح ترافیک فردا و پس فردا از سوی شهرداری تهران صادر نمی شود.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می شود از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز از ماسک مناسب N95 استفاده کنند همچنین روسای ادارات با درخواست مرخصی مادران دارای فرزند دانش آموز موافقت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه اورژانس آلودگی هوا – درباره برخی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: توقف فعالیت با ماسه، بتن و آسفالت. گیاهان و بدون تردد در شب کامیون به استثنای کامیون های حمل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و ممنوعیت تردد کلیه موتورسیکلت ها، خودروهای سیگاری و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه از جمله مصوبات شرکت هواپیمایی تهران ایر است. کارگروه هماهنگی اضطراری آلودگی.

دبیر کارگروه هماهنگی اورژانس هوایی تصریح کرد: مصوبات قبلی این کارگروه از جمله جلوگیری از ورود اتوبوس و وانت به پایانه ها و جلوگیری از فعالیت های عمرانی که باعث تشدید آلودگی هوای شهرداری می شود، ممنوعیت استفاده از نفت کوره و گازوئیل. در کلیه نیروگاه ها، واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی. و خدمات استان و استقرار مراکز سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در نقاط پرتردد شهرستان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه همچنان برقرار است.

این گزارش همچنین می افزاید: مصوبات این کارگروه برای تمامی شهرستان های استان به جز فیروزکوه و دماوند معتبر است.

امتحانات نهایی طبق برنامه در دو روز آینده برگزار خواهد شد

به گزارش ایسنا، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به ادامه آلودگی هوا در کلانشهر تهران و بر اساس مصوبه کمیته اضطراری آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش و پرورش در کلیه مدارس پایتخت در روزهای یکشنبه (11) و دوشنبه (12 دی) 1401 به صورت مجازی برگزار می شود.

گفتنی است تمامی مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی شهر تهران نیز تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم هر روز بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه های نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد گزارش تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات آخرین دروس واحدهای دانشگاهی در آذر ماه 1401 و آزمون هماهنگ استانی نهم داوطلبان آزاد، ارشد، آموزش از راه دور و سنجش جامع طبق برنامه اعلام شده برگزار می شود.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی دی ماه 1401 رشته های تحصیلی در روزهای عدم حضور در مدارس برگزار نمی شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی در این ایام توسط مدیر واحد آموزشی به اطلاع اولیا و دانش آموزان خواهد رسید. .

دیدگاهتان را بنویسید