برابری و عدالت تصمیماتی برای ایجاد وحدت است


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902045

مولوی فاروقی مساوات و عدالت را راه حل ایجاد وحدت عنوان کرد و گفت: اختلاف و نزاع وحدت و وفاق را از بین می برد در حالی که امروز جمعیت مسلمانان زیاد است و همه بدبختی های آنها حاصل تفرقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خاورستان ، مولوی غلامحیدر فاروقی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، اهل سنت و روحانیون شیعه و جمعی از مسئولان مسجد النبی (ص). بیرجند برگزار شد و اعلام کرد: قرآن، پیامبر و اسلام مشترک همه مسلمانان جهان است و باید از آنها حمایت کنیم و برای اتحاد بیشتر در برابر استکبار و دسیسه های دشمنان و بندگانشان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مساوات و عدالت از جمله راه های ایجاد وحدت است که خداوند در آیات مختلف قرآن به آن اشاره کرده است، گفت: اهل سنت و شیعه باید در جامعه و در انجام امور خیر با هم دوست باشند و به یکدیگر کمک کنند که این یکی از نشانه های شیعه و سنی و مسلمانان در سراسر جهان باید برای مبارزه با ظالمان، اتحاد و انسجام خود را بیش از پیش حفظ کنند.

امام جماعت اهل سنت بیرجند ادامه داد: احترام به حرم یکدیگر یکی از راه های ایجاد وحدت واقعی است چرا که توهین و فحاشی حرام است و اگر اهانتی کرد مجازات هر دو یکی باشد و دشمن در صفوف نفوذ کند. مسلمانان به اهداف خود خواهد رسید.

مولوی فاروقی گفت: اختلاف و اختلاف وحدت و وفاق را از بین می‌برد، در حالی که امروز جمعیت مسلمانان زیاد است و همه بدبختی‌های آنها از تفرقه است.

عاملی که امروز و فردا جهان اسلام را نجات می دهد، وحدت میان مسلمانان است

حجت الاسلام حسین مختاری امام جمعه موقت بیرجند نیز در این مراسم اظهار داشت: عاملی که امروز و فردای جهان اسلام را نجات می دهد، وحدت بین مسلمانان است و دنیای کفر از این وحدت اشباع شده است. چرا هر روز نقشه جدیدی برای از بین بردن وحدت مسلمانان ترسیم می کند. که تنها راه خنثی کردن این نقشه ها، کنار هم بودن است.

وی افزود: باید هوشیار و هوشیار باشیم و برای نظام اسلامی ارزش قائل شویم زیرا نظام جمهوری اسلامی در خدمت جهان اسلام و منطقه است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: صدها سال است که جهان اسلام دچار عقب ماندگی و انحطاط است و بیش از دو میلیارد نفر از جمعیت جهان اسلام هنوز جایگاه شایسته خود را ندارند که جای تاسف دارد. ، و واقعاً دل پاک و نازنین خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) موضوع آزرده خاطر است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اسلامی که قرار بود همه دنیا را در بر بگیرد و بشریت را نجات دهد اما متأسفانه دچار اختلافات درونی شد.

وی گفت: دردی که جامعه اسلامی و امت نبوی پس از پیامبر اسلام (ص) این همه انحطاط را متحمل شد، درد تفرقه است و آنچه امت اسلامی در طول تاریخ به آن نیاز داشته و امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد، وحدت و وحدت است. انسجام

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: این نیاز امروز و فردای جامعه اسلامی، فرهیختگان و علمای امت اسلامی است که این مشکل را درک کرده و برای آن چاره اندیشی کنند.

وی گفت: متأسفانه بنی امیه و بنی عباس امت اسلامی را به دام انداختند و اعمال را بر اساس قدرت و ثروت خود انجام دادند، خلافت و امامت اسلامی را به سلطنت موروثی تبدیل کردند و امت اسلامی از این گرفتاری ها گرفتار شده است و امروز این گونه است. در زوال و ضعف».

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: امروز مهمترین محور و اساس وحدت را داریم و شکی نیست که وحدت مهمترین عامل پیشرفت مادی و معنوی جوامع است و تفرقه، اختلاف و درگیری مانع پیشرفت است. اما وحدت مستلزم یک پایه و معیاری است که همه مسلمانان گرد هم آیند

وی افزود: هیچ معیاری برای وحدت و احیای جامعه بشری با پایه های کفر و شرک وجود ندارد، اما قدرتمندان در طول تاریخ سعی کرده اند با زور و فریب مردم را متحد کنند تا آنها را به بردگی بکشانند و خود خدا باشند.

حجت الاسلام محتاری گفت: آزاده ای چون امام راحل ملتی را به هیجان آورد و در مقابل مستکبرین ایستادگی کرد در حالی که می خواستند با زور خاورمیانه جدیدی ایجاد کنند تا جهان اسلام را تضعیف کنند اما امت و علمای ما بصیرت دارند و هرگز سقوط نکردند. برای فریب و فریب مستکبران.

وی افزود: دنیای کفر و الحاد معیاری برای ایجاد وحدت ندارد، اما ما مسلمانان معیار و مبنایی داریم و می توانیم جهان بشریت را به هم نزدیک کنیم و این اساس توحید و ولایت است. پس از تعالیم اسلام که بعد از پیامبر اسلام به فراموشی سپرده شد حب و بغض به خداست و طبری و تولی همگی دوستدار خدا و بیزاری از دشمنان خدا دارند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: این موضوع باید زمینه ساز وحدت مسلمانان شود اما متاسفانه جهان اسلام گرفتار عدم رعایت آیات قرآن شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی آمد و دوباره معیار اصلی شد و معیار اسلام در داخل و خارج شد.

حجت الاسلام مختاری گفت: جمهوری اسلامی در نبرد با اسرائیل بیشترین فشار را متحمل شد، اما سران کشورهای اسلامی کجا بودند و مرتب با رژیم صهیونیستی دیدار می کردند، امروز در سطح بین المللی و داخلی دشمن تلاش می کند احیا کند. جمهوری اسلامی از بنیان فراموش شده، اما جمهوری اسلامی پشت همه آن است.

برای شکست دادن دشمن با حذف عوامل تفرقه

وی با تاکید بر ایجاد وحدت بیشتر بین اهل سنت و شیعه، ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که دشمن برای جوامع مسلمان به ارمغان می آورد، ناشی از سوء استفاده از عدم وحدت در برخی مسائل است که همواره باید با از بین بردن عوامل تفرقه اقدام کرد. ، تا دشمن را از دستیابی به اهداف شوم خود باز دارد.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه گفت: مردم شیعه و سنی و علمای آنها عاقل و آگاه هستند و دیدید که در زاهدان به شورشیان میدان ندادند و همراهی نکردند. در 40 سال گذشته دشمن تلاش کرد جنگ فرقه ای و جنگ شیعه و سنی را راه بیندازد، اما شیعه و سنی قطبه به آن ها اجازه ندادند و افراد تندرو و افراطی کم هستند، اما مردم ما آگاه هستند.

وی در پایان افزود: اگر آمریکا، اسرائیل و یارانشان بر این کشور مسلط شوند، اساس اسلام به خطر می‌افتد زیرا نه شیعه می‌شناسند و نه سنی و اخیراً قرآن و مسجد را آتش زدند، زیرا مشکلشان از اساس اسلام است. اما کورکورانه می خوانند چون مردم ایران عاشق پیامبر و قرآن و اهل بیت هستند.

مراسم بزرگداشت هفته وحدت به مناسبت 12 ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با حضور مسئولان و مردم در مسجد پیامبر اکرم (ص) برگزار شد. ) مسجد شهر بیرجند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید