برانکو این روزهای استقلال و پرسپولیس را پیش بینی کرده بود!

برانکو این روزهای استقلال و پرسپولیس را پیش بینی کرده بود!

سرمربی سابق پرسپولیس در فروردین ماه سال 93 از وضعیت بد مالی در فوتبال ایران ابراز نگرانی کرد و گفت با روند فعلی آینده خوبی برای فوتبال ایران نمی بینم!

برانکو دو سال و نیم پیش یادآور شد: امسال دو تیم از لیگ دسته اول کنار رفتند و خبر بی پولی باشگاه های دسته اولی برای همه عادی شد. حتی برخی تیم ها تا جایی که من می دانم از بازیکنان خود بدون پرداخت هزینه استفاده می کنند. این روند قطعا ادامه نخواهد داشت زیرا انگیزه بازیکنانی که این شرایط را برای پیشرفت و آینده تحمل می کنند خیلی زود به پایان می رسد. زیرا امروز هیچکس بدون دریافت حقوق کاری انجام نخواهد داد.

برانکو با اشاره به موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: به هر حال در تمام دنیا راه کسب درآمد، گرفتن حق پخش تلویزیونی است و مثلاً در فوتبال انگلیس دلیل تمرکز این تعداد خیر را می بینید. بازیکنان و مربیان بزرگ درآمد باورنکردنی حاصل از فروش بازی های تلویزیونی است که به نظر من چندین برابر هر باشگاه اروپایی دیگری است. توسعه زمانی اتفاق می افتد که شما پول کافی داشته باشید و افرادی در فوتبال باشند که بتوانند آن را خرج کنند. اما این موضوعی است که در فوتبال ایران متوقف شده است، در حالی که به نظر من در حال حاضر برای همه کسانی که به هر نحوی با فوتبال مرتبط هستند این موضوع مهم است.

وی سپس خاطرنشان کرد: پیش بینی من این است که با ادامه وضعیت فعلی فوتبال ایران آماتور شود. چرا که بسیاری از باشگاه ها توانایی پرداخت ندارند و این مشکل اکنون حتی استقلال و پرسپولیس را نیز تهدید می کند. زیرا میزان هزینه ها بیشتر از درآمدهایی است که این دو باشگاه در حال حاضر از طریق قرارداد با اپراتور کسب می کنند. اگر شرایط فعلی تغییر نکند، این تفاوت دخل و خرج تاثیر منفی وحشتناکی بر فوتبال ایران خواهد گذاشت.

برانکو در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که من می بینم این است که مدیران فوتبال ایران بیشتر به فکر مسائل مالی هستند تا کار با اصول فوتبال و حق با آنهاست. اما به فوتبال آسیب می زند.

حالا به نظر می رسد پیش بینی برانکو ایوانکوویچ به حقیقت پیوسته و با مشکلات فراوان و فوتبال آماتور(!) و دو باشگاه پرطرفدار ایرانی مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید