برای زنان کارآفرین یزدی با چالش هایی روبرو هستیم

ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791448

استاندار یزد گفت: کنترل و رصد آمار بیکاری زنان نیازمند برنامه ها و برنامه های عملیاتی متناسب با محیط یزد و شرایط حاکم است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با هیئت رئیسه و تعدادی از اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت استان یزد که با حضور سید علی اکبر کلانتر رئیس این سازمان صنعتی و معدنی برگزار شد تشکل رسمی و ویژه بانوان صمت وی ​​با تقدیر از این اقدام گفت: حضور موفق زنان در عرصه تولید علیرغم همه مشکلات، معضلات و چالش های موجود در این عرصه در کشور، نشان از توانایی بالای زنان روستایی و روستایی دارد. سزاوار سپاس و قدردانی است.”

استاندار یزد در ادامه به تشریح عوامل موثر بر نرخ بیکاری زنان در استان یزد پرداخت و گفت: کنترل نرخ بیکاری زنان مستلزم برنامه ریزی و برنامه ریزی عملیاتی متناسب با محیط یزد و شرایط حاکم است که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

فاطمی با اشاره به تغییر توسعه اقتصادی استان به اقتصاد دانش بنیان و حوزه های فردی گفت: این رویکرد ظرفیت بسیار خوبی برای استخدام بانوان تحصیلکرده ایجاد می کند که از این نظر برای ما ارزشمند است.

استاندار یزد از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مشکلات زنان کارآفرین استان با محوریت خانه صمت استان یزد و کمیسیون بانوان این خانه خبر داد و تصریح کرد: امکان گشایش افق های جدید در این منطقه؛ ظرفیت و اختیارات موجود را در چارچوب فراهم می کند.

وی با تاکید بر ارائه الگوی پیشنهادی برای تشکیل کارگروه و اعضای آن توسط کمیسیون بانوان خانه سمت، خاطرنشان کرد: این کارگروه را می توان به دو بخش ارائه، بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات رایج در این زمینه تقسیم کرد. منطقه و دیگری برای طرح مسائل برای زنان. کارآفرین باید نمونه باشد و در مجلس با حضور دستگاه های مربوطه تصمیم گیری کند.

استاندار یزد با بیان اینکه وقت ویژه ای را به جلسات این اداره کل و رفع مشکلات موجود در آن اختصاص می دهم، افزود: هیچ چالشی را برای فعالان عرصه تولید در استان و در صورت تعلیق عمدی نمی پذیریم. دستگاه های اجرایی و بویژه در حوزه بانوان با مدیر دستگاه و کارشناس مربوطه برخورد جدی خواهند داشت.

فاطمی ادامه داد: دستگاه ها باید همچنان از تمام امکانات قانونی خود استفاده کنند و قوانین دوجانبه را به نفع مردم و تولیدکنندگان تفسیر کنند.

نقش آفرینی بانوان و حضور موثر در نظام تصمیم گیری استانی، برنامه ریزی برای شناسایی، معرفی و تجلیل از بانوان کارآفرین موفق استان از دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار یزد در این جلسه بود.

در ابتدای این نشست، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نظر دارد با تشکیل کمیسیونی از بانوان، از ظرفیت بالای بیش از نیمی از جمعیت بیش از نیمی از جمعیت استان متشکل از زنان فهیم، تحصیلکرده و نخبه که ایجاد و ایجاد می کنند، استفاده کند. مدیریت بیش از 135 واحد صنعتی در استان. همچنین با توجه به تعداد زیاد سایر بانوان شاغل در فعالیت های مختلف تولیدی و بازرگانی در استان، از استاندار یزد که علیرغم مشغله کاری، توجه ویژه ای به کارآفرینان و صنعتگران در این تعطیلات برای دیدار با کمیسیون بانوان داشت تشکر و قدردانی کرد. مجلس عوام، سکوت.

رئیس کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به لزوم تلاش مضاعف بانوان صنعتگر در این زمینه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، گفت: در این زمینه مردان تلاش زیادی کرده اند. آنها می توانند توانایی و اعتماد خود را به جامعه صنعتی و بازار نشان دهند.

نگار نواب پور از زحمات و درخشش این بانوان باتجربه تقدیر کرد و گفت: کمیته بانوان خانه صمت نیز با کمک مدیران خانه صمت و حمایت مسئولان استانی در تلاش است تا مشکلات بانوان صنعتگر را به صورت ویژه حل کند. این صنعتگران.

در این جلسه دبیر و برخی از اعضای هیات مدیره کمیته بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و تصمیمات اجرایی خود در خصوص مشکلات بانوان صنعتگر و کارآفرین پرداختند و از مقام اجرایی ارشد این ولایت برای تقویت تعامل کمیسیون با رهبری عالی استان و ارائه پلان های ویژه برای تشویق زنان صنعتگر یزدی به انجام اقدامات لازم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید