برای قبول پیشنهاد ایران با ولاسکو مشورت کرده ام / قول می دهم تمام تلاشم را بکنم. هدف من ارتقای جایگاه والیبال بانوان در آسیاست

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797510

ترجیح می دهم در مورد مبلغ قراردادم صحبت نکنم، اما دستیار ایتالیایی نخواهم داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: قرارداد من از بهمن ماه شروع می شود اما ترجیح می دهم فعلاً در مورد مبلغ صحبت نکنم. من هم قصد ندارم دستیار ایتالیایی را به ایران ببرم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ; اولین نشست خبری الساندرا کمدل سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران امروز (دوشنبه 22 آذرماه) در سالن کنفرانس کمیته ملی المپیک برگزار شد. این دیدار از سایت «آپاراتوس» پخش شد که با استقبال رسانه های بین المللی نیز مواجه شد. تا جایی که دوریانو از روزنامه ملی ایتالیا، والریا از گاتزتا دلو اسپورت و کاسیمو از روزنامه جمهوری خواه ایتالیا نیز این دیدار را به صورت زنده از لینک سایت آپارات دنبال کردند.

الساندرا کمدل درباره کارنامه والیبال خود گفت: من یک مربی درجه سه در ایتالیا هستم و این یعنی می توانم در تیم های ملی کار کنم. من تاکنون برای تیم های زیادی در لیگ برتر ایتالیا کار کرده ام و بسیاری از بازیکنانی که اکنون در مسابقات قهرمانی ایتالیا بازی می کنند با من کار کرده اند. 13 سال هم در یکی از استان های ایتالیا در والیبال بانوان کار کردم و با تیم های ملی این کشور در ارتباط بودم.

وی گفت: در کنار مربیگری، معلم هستم و در مدارس و دانشگاه ها و فناوری های نوین والیبال از جمله تدریس تدریس می کنم. من در دانشگاه هستم

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در پاسخ به این سوال که با ولاسکو آشنایی دارید و طبیعی است که مردم از شما توقع بالایی داشته باشند و در رده های سنی والیبال بانوان چه برنامه ای دارید؟ او گفت: اهداف مشترک من با فدراسیون دو چیز است: اول ارتقای جایگاه والیبال بانوان ایران در آسیا و تضمین پایداری این جایگاه در آینده. هدف دوم مربوط به هدف اول است و باید با کار درست در رده های سنی به این هدف برسیم تا تمام والیبال بانوان ایران پیشرفت کند.

کمپبل در پاسخ به این سوال که چقدر طول می کشد تا والیبال بانوان ایران را ارتقا دهید؟ وی گفت: اکنون نمی توان به این سوال پاسخ داد زیرا شناخت کافی از والیبال بانوان ایران ندارم و باید در این زمینه تلاش کنیم. همه تیم های آسیایی را می شناسم چون به والیبال علاقه دارم. علاوه بر این یکی از دوستانم مربی تیم های کره جنوبی است و به همین دلیل در مورد تیم های آسیایی اطلاعات زیادی دارم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در ارزیابی کلی والیبال بانوان ایران گفت: 15 روزی که میهمان فدراسیون والیبال ایران بودم بسیار ارزشمند بود. مسابقات لیگ برتر و دسته اول بانوان را تماشا کردم. یک ماه دیگر در ایران نیستم اما بازی ها را تماشا خواهم کرد. دختران و بانوان ایرانی به تمرینات زیادی عادت دارند و این تمرینات بسیار متمرکز است. من دختران زیادی را دیده ام که استعداد ارتقای سطح فنی خود را دارند و معتقدم والیبال بانوان ایران قابل ارتقا است. من هنوز ندیده ام که لژیونرهای زن در کشورهای مختلف بازی کنند، مطمئناً به زودی با این افراد آشنا خواهم شد.

وی ادامه داد: از چند باشگاه مانند پیکان، باریج اسانس، سایپا و ذوب آهن بازدید کردم. با مسئولان فدراسیون دیدار کردم و از نظر حرفه ای نیز دیدار بسیار خوبی با نایب رئیس بانوان داشتم، همچنین با فریبا صادقی سرمربی سابق تیم ملی و مربیان بزرگسال در رده های سنی دیدار داشتم. در این جلسات یاد گرفتیم که چگونه با هم کار کنیم. من برای قضاوت مربیان قبلی نیامده ام و از همکاری آنها تشکر می کنم و با هم روی روش های جدید تمرینی و والیبال کار خواهیم کرد.

* فقط قول می دهم بهترین کار را انجام دهم

وی در پاسخ به اینکه چه قولی به فدراسیون برای ارتقای جایگاه والیبال بانوان ایران داده اید، گفت: نایب رئیس بانوان و تیمش و همه افرادی که در فدراسیون با آنها آشنا شدم بسیار باهوش هستند و می دانند که امروز نتیجه ای حاصل نمی شود. فردا و قطعا زمان می برد. ایناهاش. تنها قولی که می دهم این است که تمام تلاشم را برای آنها انجام دهم و تمام تلاشم را بکنم تا جایگاه والیبال بانوان ایران را به بهترین شکل ممکن بالا ببرم. من نمی توانم قبل از تمرین با بچه ها به شما قول بدهم.

* برگزاری بازی های دوستانه برای رشد والیبال بانوان ضروری است

کمدلی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی والیبال بانوان ایران با تیم های قدرتمند و مطرح خارجی گفت: در این خصوص با فدراسیون والیبال صحبت کرده ایم. می دانم که ما با کرونا مشکل داشتیم. می توانید برای انجام بازی های دوستانه اقدام کنید. این موضوع قطعا برای رشد والیبال بانوان ایران ضروری است.

زنان ایتالیایی به اندازه دختران ایرانی پرشور کار نمی کنند!

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران در پاسخ به ذهنیتی که قبل از حضورش در ایران نسبت به بانوان ایرانی داشت و اینکه اکنون این ذهنیت تغییر کرده است، اذعان داشت: سوال خیلی خوبی از من پرسیدید. از زمانی که وارد ایران شدم به سوالات زیادی علاقه مند شدم. من مشتاقانه منتظر هستم تا به محض بازگشت به ایتالیا، برداشت های خود را به اشتراک بگذارم. من زنان زیادی را در ایران دیده ام که به صورت حرفه ای آموزش دیده اند و با عشقی که در وجودشان نهفته است کار کرده اند. با این حال، زنان زیادی در ایتالیا وجود ندارند که با عشق و علاقه کار کنند. وقتی به کشورم برگشتم، می خواهم روشن کنم که چقدر امکانات در ایران وجود دارد و فدراسیون والیبال ایران چقدر دوست دارد امکانات بیشتری در اختیار علاقه مندان به والیبال قرار دهد. ایران سزاوار است دنیا بداند که چقدر برای پیشرفت والیبال خود تلاش می کند. هرکس ایران را نشناسد، نظر مثبتی نسبت به ایران ندارد. در واقع، وقتی زنان و وضعیت ایران را دیدم، متوجه شدم که این تصورات اغلب اشتباه و ناپخته است.

دستیار ایتالیایی نخواهم داشت

با این حال کمپبل ترجیح داد در نشست خبری امروز خود درباره میزان قراردادش صحبت کند اما به آغاز مدت قراردادش اشاره کرد و گفت: قرارداد من از فوریه شروع می شود و یک به علاوه یک است. من در حال حاضر چیزی در مورد دستیارانم نمی دانم. فدراسیون باید گزینه های فکری را به من معرفی کند. من قصد ندارم دستیار ایتالیایی را به ایران ببرم. فکر می کنم ایران پتانسیل خوبی در این زمینه دارد. اما صدیحه اسلامی، سرپرست تیم ملی والیبال بانوان تاکید کرد که فدراسیون جهانی والیبال این مبلغ را بر اساس قرارداد اضافی پرداخت خواهد کرد و تنها اسکان و غذای خدا متعلق به فدراسیون والیبال ایران است.

لژیونرها می توانند به ارتقای سطح والیبال ایران کمک کنند

تاثیر حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های خارجی و نقش آن در پیشرفت والیبال ایران از دیگر مواردی بود که کمپبل گفت: هنوز موفق به دیدار با لژیونرهای ایرانی نشده ام. باید آنها را بشناسم و ببینم چگونه بازی می کنند. قطعا زمان اظهار نظر فرا رسیده است. اما لژیونر شدن از این دسته از بازیکنان اتفاق بسیار مهمی است و می توانند از نظر والیبال به سطح بالاتری صعود کنند. اینکه می توانیم بازیکنان ایرانی در تیم های خارجی داشته باشیم برای والیبال ایران موفقیت است. می دانم که یک کمک مربی لژیونر ایرانی (سمیرا ایمانی در تیم پورتو) داریم که موفقیت دیگری است.

از دیدن امکانات والیبال ایران هیجان زده شدم

کمپبل در پاسخ به زمانی که تیم ملی بانوان ایران در برابر تیم های قدرتمند حرف می زند، افزود: تا زمانی که در تمرین با بازیکنان کار نکنم نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. برای پاسخ به این سوال به زمان نیاز دارم. تنها چیزی که الان می توانم بگویم این است که از دیدن این همه چیز در ایران شگفت زده و هیجان زده شدم. یکی از آنها امکانات بسیار خوب والیبال ایران است که در ایتالیا و دیگر کشورها برای بانوان ندیده بودم. اینها شامل سالن های مجهز، تجهیزات ورزشی جدید و تکنولوژی روز و همچنین یک اردوی ورزشی سازماندهی شده برای بانوان فدراسیون والیبال است. همه این ویژگی ها به سرعت بخشیدن به رشد و توسعه ما کمک می کند. من هم از تعداد دخترانی که در ایران والیبال بازی می کنند بسیار تعجب کردم. قطعا استعدادهای زیادی در بین آنها وجود دارد که باید شناسایی شوند و این به ارتقای سطح والیبال ایران کمک می کند. از فرهنگ ورزشی که در ایران دیدم هم تعجب کردم. این فرهنگ هم بیرونی بود و هم درونی. اینها مسائل بسیار مهمی هستند که می توانند پیشرفت را تسریع کنند. موضوع دیگر این است که از اراده قوی فدراسیون ایران که مشتاق توسعه والیبال بانوان است شگفت زده شدم. به همین دلیل نمی توانم برنامه دقیقی ارائه دهم، اما می دانم که والیبال بانوان ایران قطعا پیشرفت خواهد کرد.

ما باید از نقاط قوت شروع کنیم نه از نقاط ضعف

سرمربی بانوان ایران در خصوص نقاط ضعف تیم ملی افزود: همیشه باید از نقاط قوت شروع کنیم. من نقاط قوت زیادی در والیبال بانوان ایران دیدم. قطعاً نقاط ضعفی وجود دارد اما مطمئناً سعی می کنم با کمک فدراسیون آنها را پوشش دهم.

کمپبل در پاسخ به قراردادی یک ساله برای رسیدن به اهداف والیبال بانوان ایران گفت: قرارداد من تک به تک است و فکر می کنم خیلی زود شروع به کار کنیم. من فقط می‌خواهم پایه‌ها را در ایران بگذارم و برنامه‌ای تدوین کنم که اگر هم نبودم، افراد بعدی بتوانند از آن استفاده کنند. اما یک قرارداد یک ساله به من نمی گوید که نمی توانم جلو بروم. قطعا می توانم پیشرفت کنم.

ولاسکو معتقد است می توانم به والیبال بانوان ایران کمک کنم

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به همکاری نزدیک خود با خولیو ولاسکو، سرمربی سابق تیم ملی والیبال مردان ایران، گفت: این فرصت را داشتم که از نزدیک با ولاسکو همکاری کنم و از شخصیت و تجربیات او چیزهای زیادی بیاموزم. در ایران بمان با ولاسکو تلفنی صحبت کردم و او معتقد بود که می توانم در والیبال به بانوان ایرانی کمک کنم.

ایران کشور فوق العاده ای است

الساندرا کامدلی در پایان سخنان خود با تشکر از رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال ایران به دلیل فراهم آوردن تمامی امکانات مورد نیاز گفت: دکتر داورزنی و فریبا محمدیان هر آنچه را که برای شناخت خوب لازم بود در اختیار من گذاشتند. ایران.آنها انسان هایی هستند که دارای فرهنگ قوی، عشق و اراده و تمام اشتیاق مشترک هستند.از همه کسانی که این روزها همراه من بودند تشکر می کنم که باعث شدند احساس کنم در خانه هستم.ما باید خیلی خوب فکر کنیم تا کار کنیم،اما همچنین داریم. با هم کار کنیم و با هم فکر کنیم. من از چندین شهر ایران بازدید کرده ام. ایران کشوری غیرعادی و زیباست. اینجا کشوری است که فرهنگ در آن نفس می کشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید