برای گفت وگو با عربستان دست می فشاریم/ تهدیدهای رژیم صهیونیستی ما را نگران نمی کند


ساعت: 09:24
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921492

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت مذاکرات تهران و ریاض به ما گفت: دست عربستان را می فشاریم که برای گفت وگو به سوی ما دراز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دستیار وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با الجزیره تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی ما را نگران نمی کند و آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی هستیم.

این مقام وزارت امور خارجه ایران که نامش در گفت و گو با این شبکه ذکر نشد، گفت: تهران در دیدار بغداد-2 احساس می کرد که تمایل به توافق در حمایت از عراق وجود دارد.

وی گفت: دیدار امیر عبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست بغداد 2 در اردن دوستانه بود.

وی تاکید کرد: مذاکرات ایران و عربستان در مرحله اولیه است و خواستار روابط خوب با کشورهای همسایه هستیم.

دستیار امیرعبداللهیان گفت ما دست عربستان را که برای گفت و گو به سوی ما دراز کرده است می فشاریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در گفت‌وگو با عربستان پیشرفت کرده‌ایم و درهای ما برای ازسرگیری روابط باز است.

وی در بخشی دیگر از گفتگوی خود تاکید کرد که از تلاش های مستمر کشورهای همسایه در راستای احیای توافق هسته ای استقبال می کنیم.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد که امیر عبداللهیان و پادشاه اردن در این دیدار درباره توسعه روابط دوجانبه گفتگو کردند.

حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در توییتی نوشت: در کنفرانس بغداد-2 شرکت کردم تا بر حمایت خود از عراق تاکید کنم. در حاشیه این دیدار فرصتی پیش آمد تا با برخی از همکارانم از جمله وزرای خارجه عمان، قطر، عراق، کویت و عربستان دیدار کنم.

امیر عبداللهان نوشت: وزیر خارجه عربستان سعودی نسبت به آمادگی کشورش برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست هفتگی اخیر خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی درباره دور جدید مذاکرات ایران و عربستان و اینکه اخیرا وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت روابط با عربستان و آمادگی تاکید کرد وی درباره بازگشت روابط دو کشور به حالت عادی صحبت کرد، اما یکی از نظامیان این کشور اظهارات دیگری را مطرح کرد که سیاست ایران در قبال عربستان با اتخاذ این موارد چیست. موقعیت ها را در نظر بگیریم؟ وی بیان کرد: سیاست ما در قبال عربستان و روند گفت وگوها و مذاکرات دو کشور یک سیاست مشخص و مشخص است و خوشبختانه دو طرف موافق ادامه مذاکرات و اتخاذ رویکرد سازنده در این زمینه هستند.

وی گفت: تاکنون پنج دور مذاکره بین هیئت‌های رسمی ایران و عربستان در بغداد با کمک دولت عراق انجام شده است.

کنعانی با بیان اینکه دوستان ما در عراق تلاش های خوبی در این زمینه انجام داده اند و این تلاش ها همچنان ادامه دارد، گفت: خوشبختانه طرف عراقی مورد اعتماد دو طرف است و تلاش طرف عراقی در این زمینه برای ایجاد شرایط مناسب برای گفت وگو مورد استقبال قرار می گیرد. توسط هر دو کشور.کشور (ایران و عربستان سعودی).

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در حاشیه اجلاس بغداد در اردن اشاره کرد و گفت: گفت و گوی خوب و مثبت با بیان حسن نیت برای ادامه مذاکرات وزیران خارجه دو طرف در حاشیه این نشست، بغداد دو شکل دارد.

وی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان را اظهارات مثبتی برای ادامه مذاکرات با ایران دانست و تصریح کرد: اراده و تمایل هر دو طرف برای برداشتن گام‌های جدید رو به جلو وجود دارد و می‌توانیم بر اساس اعلام و اعلام خود با عربستان مذاکره کنیم. سیاست عملی ما تا از سرگیری روابط دو کشور که نقش مهمی در منطقه دارند ادامه خواهیم داد و از این روند استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید