برای یارانه، شانه هر تخم مرغ روی دست را بالا ببرید!

ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781506

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی فروشندگان طیور مرکز مازندران با بیان این موضوع؛

علی عسگر ایمانی گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، کمبود تولید و عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر ایمانی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ و نوسانات اخیر قیمت به خبرنگار بلاغ گفت: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ با قیمت 50 هزار تن به عرضه کنندگان و تجار این صنف تحویل می شود.

وی افزود: با احتساب سود قانونی هر تخم مرغ در فروشگاه ها با قیمت حداکثر 53 هزار تن به دست مصرف کننده می رسد.

یکی از اعضای هیات مدیره مرکز فروشندگان مرغ و تخم مرغ مازندران گفت: هر عدد تخم مرغ در سوپرمارکت ها با قیمت 1900 تن به فروش می رسد.

ایمانی ادامه داد: دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، کمبود تولید و عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار است.

وی در خصوص تغییرات اخیر قیمت ها در بازار مرغ نیز اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار و اصلاح قیمت ها، قیمت هر کیلوگرم مرغ 31 هزار تن مصوب شده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران با اشاره به افزایش حدود 6 هزار تنی نرخ مصوب، تاکید کرد: با این تعدیل قیمت شاهد تنشی در بازار نیستیم.

ایمانی خاطرنشان کرد: برای تامین نیاز بازار مرغ هیچ کمبودی نداریم و خبری از صف های طولانی و کمبود بازار نیست.

وی یادآور شد: قیمت مرغ در بازار استان با این نرخ جدید مصوب در نهایت 33 هزار تن است و شاهد قیمت های غیرعادی گذشته نیستیم.

وضعیت فعلی بازار نشان از گرانی مرغ و تخم مرغ دارد که به هر دور انتقال می یابد و مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند. جای آن گرانی تخم مرغ است که با یارانه یک ماهه هم نمی توان آن را با یک شانه خرید، اما ماجرای تغییر قیمت مصوب مرغ و افزایش 6000 تنی آن همان ضرب المثل قدیمی است که می خوانند. :

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید