برخورد با انباشت کالاهای اساسی باید با جدیت دنبال شود

ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799974

مخلصه الائمه گفت: دستگاه های اجرایی باید انباشت کالاهای اساسی به ویژه در بازار منتهی به شب عید و ماه مبارک رمضان را با جدیت پیگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محلسلامه استاندار مرکزی کارگروه تنظیم بازار استان گفت: با توجه به حذف احتمالی ارز ترجیحی، همه دستگاه های متولی باید توجه داشته باشند که انباشت زیادی به خصوص از سوی تولیدکنندگان استان مرکزی وجود ندارد.

مخلصه الائمه گفت: این احتمال وجود دارد که استان مرکزی در اسفندماه وارد شرایط سخت تاج و اوج ششم شود و به همین دلیل بر شبکه بازار و اصناف تاثیرگذار باشد و مسئولان و مدیران برای حفظ و نگهداری تدابیر لازم بیندیشند. آرامش بازار

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ایام نوروز و بعد از ماه مبارک رمضان، ستاد تنظیم بازار باید تدابیر لازم را برای تداوم تکثیر کالاهای اساسی برای کنترل قیمت ها بیندیشد.

استاندار مرکزی گفت: استانداران و روسای کشورهای عضو سازمان تنظیم بازار باید در اظهارنظرهای خود دقت کافی داشته باشند تا باعث تحریک بازار نشوند و امید و نشاط را در دستور کار خود قرار دهند.

معلّص الائمه گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا شهروندان ضمن نظارت بر گسترش و کنترل قیمت کالاهای اساسی، احساس امنیت در بازار نداشته باشند که مشکلات جدیدی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: اعطای حقوق و کمک هزینه بازرسان از سوی سازمان برنامه ریزی و برنامه ریزی استان نیاز مهمی است که باید اجرایی شود و با توجه به عید نوروز و ماه مبارک رمضان، همه دستگاه ها باید به طور جدی در تنظیم اعیاد ورود کنند. شب و ماه مبارک رمضان.»

استاندار مرکزی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید با جدیت پیگیر انباشت کالاهای اساسی به ویژه در بازار منتهی به شب عید و ماه مبارک رمضان باشند.

صفری رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی به کارگروه تنظیم بازار استان گفت: 600 تن برنج وارداتی با قیمت مصوب در نقاط مختلف استان توزیع می شود و این کالای اساسی مشکلی ندارد. “

صفری گفت: کل زنجیره تولید و توزیع محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده که اقدامی موثر برای تنظیم بازار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دام و طیور مشکلی ندارد و در صورت استفاده از همه ظرفیت، تولید استان بیش از تولید فعلی خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: از ابتدای دی ماه یک میلیون و 900 هزار قطعه جوجه در استان جوجه ریزی شده که تا پایان آذرماه به 2 میلیون و 500 هزار قطعه می رسد و در صورت تداوم این شرایط در بهمن و اسفند در بازار شبانه روز به 2 میلیون و 500 هزار قطعه می رسد. در عید و ماه مبارک رمضان مشکلی پیش نمی آید.

صفری افزود: با توجه به اینکه مرغداران از منابع دولتی استفاده می کنند، مرغ با قیمت مصوب 310 هزار ریال موجود است اما این محصول هم اکنون با قیمت کمتری در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کشاورزان در تولید گوشت قرمز کمتر از 40 درصد از اعتبارات دولتی را دریافت می کنند، قیمت مصوبی وجود ندارد اما مشکلی در روند تولید و توزیع در استان مرکزی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید