برخی افراد فقط در فضای مجازی می توانند رکوردهای خوبی را ثبت کنند!


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894203

کنایه مدیر فنی تیم های ملی وزنه برداری این بود: بعضی ها فقط در فضای مجازی می توانند رکوردهای خوبی ثبت کنند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش باقری، مدیر تیم ملی فدراسیون وزنه برداری در آستانه ثبت اولین رکورد ملی بانوان کشور گفت: هدف ما این بود که فرصتی برای شناسایی و معرفی تمامی افراد واجد شرایط برای حضور در تیم ملی بانوان فراهم کنیم. اردو بزنند تا هیچکس احساس نکند حقش ضایع شده است اما با وجود فراخوان نرخ مشارکت پایین است.

باقری در خصوص برگزاری اولین رکورد ملی وزنه برداری بانوان و میزان استقبال از این فراخوان، تصریح کرد: با وجود شایعاتی که دیده و شنیده شده است، تعداد افرادی که برای حضور در رکوردگیری اعلام آمادگی کرده اند، یکسان نیست. نزدیک انگشتان هر دو دست یکی از دلایل مهم ممکن است تاکید ما بر انجام تست دوپینگ باشد و دلیل دیگر این است که برخی افراد برخلاف ادعای خود تنها می توانند در فضای مجازی رکوردهای خوبی را ثبت کنند.

باقری اضافه کرد: علیرغم اینکه در سه سال اخیر به عنوان رکورددار ملی هیچ کاری انجام نشده است، اما می خواستیم هرکسی در کشور که تمرین می کند و می تواند به تیم ملی کمک کند، فرصتی برای اثبات خود داشته باشد. با این حال، در آینده با برگزاری رویدادهای چند مرحله ای مانند مسابقات قهرمانی کشوری و لیگ و یا از طریق ارسال از مربیان مورد اعتماد، می توانیم استعدادهای برتر را شناسایی کنیم و دیگر نیازی به روند ثبت رکورد ملی نداریم.

به گفته وی، تاکنون 5 نفر برای ثبت رکورد ابراز تمایل کرده اند که سالن وزنه برداری ایران نیز برای آن آماده است.

مدیر تیم های ملی تاکید کرد: به یاد داشته باشید که ملاک انتخاب نفرات در تیم های ملی وزن هیئت مدیره است نه داستان ها. برای رسیدن به تیم ملی ساده ترین و مطمئن ترین راه ضربه زدن به تخته در فضای واقعی است.

باقری در پایان درباره دلایل ثبت رکوردهای حضور در دعوت ملی گفت: این رکوردها با توجه به میانگین رکورد اعضای فعلی تیم ملی بانوان در نظر گرفته شده است به طوری که با احتساب شروع اولین حرکت زیر 20 کیلوگرم مردم می توانند به رکورد معقولی برسند و در صورت انتخاب به تیم ملی کمک کنند.

رکورد ملی وزنه برداری بانوان کشور پنجشنبه 19 شهریور در سالن وزنه برداری ایران واقع در مجموعه آزادی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید