برخی به بهانه برجام جلوی پیشرفت کشور را گرفتند

وی ادامه داد: یکی از مناسبت هایی که داریم روز پژوهش و پژوهش است، رهبر فرزانه جامعه پژوهشی گفت: همواره تذکر گرم، قاطع و جدی به مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران داده ام که اینها هستند. سنگ بنای انقلاب علم در این مملکت برپا شده است، به پا خیزید و دشمن کینه توز و کینه توز را که به شدت از جهاد علمی شما می ترسد، شکست دهید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: الان در میدان نبرد علمی در دنیا هستیم، اما عده‌ای نمی‌خواهند ما پیشرفت علمی کنیم و به بهانه برجام تا جایی که توانستند جلوی ما را گرفتند، می‌خواستند جلوی پیشرفت ما را بگیرند.


انتظار رهبری از جامعه این است که راه جهاد علمی را طی کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: برخی دولت های ناسازگار در این اندیشه دشمن را یاری کردند، وقت ملت را تلف کردند و جلوی پیشرفت علمی را گرفتند، رهبر فرزانه انقلاب جامعه را در مسیر جهاد علمی می خواهند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 69 سوره عنکبوت می فرماید «ولذین جاهدوا فینا لنحدینهم سبلانا» یعنی کسانی که با نیت پاک در راه ما می جنگند، قطعاً آنها را به راه های خود هدایت خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: متفکران، اندیشمندان و پژوهشگران ما بدانند که اگر در راه خدا جهاد علمی کرد، درهایی که به روی دیگران بسته است به روی او باز می شود.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: خداوند وعده داده بن بست ها را از بین می برد و درها را به روی مومنان باز می کند، محققین و دانشمندان عزیز ما نیز با وجود تحریم ها و نامهربانی های بیگانگان تا کنون موفق بوده اند.


اتحاد و همدلی بین اقوام و اقشار اجتماعی ضروری است

امام جمعه قزوین گفت: ما از این معنا استفاده می کنیم که یکی از مظاهر وحدت، وحدت مدرسه و دانشگاه است، اتحاد و همدلی بین اقوام و اقشار جامعه بسیار مهم و ضروری است و همه باید به دنبال وحدت باشیم. همان وحدتی که قرآن برای ما ایجاد می کند.

آیت الله عابدینی فرمودند: برای وحدت کجا جمع شویم؟ پاسخ این سؤال قرآن ولایت پیامبر (ص) و اهل بیت اوست، خداوند در سوره آل عمران فرمود «وَعَثَموا بَحَبْلَ اللَّهِ جَمَعَا» گرفتن ریسمان وحدت خداوند این است که باشد. با قرآن و اهل بیت.

وی بیان کرد: باعث می شود همه اقشار ملت ما از صمیم قلب به یکدیگر محبت کنند، شیعه و سنی با این قرآن و اهل بیت، برادری آنها روز به روز بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: امام جمعه یک شهید اهل سنت را دیدید که چند روز پیش دشمنش عصبانی شد و گفت: چرا از وحدت حرف زدید، چرا به ملت خود ارادت دارید و یکی هستید. با مردم و به همین دلیل؟» او را به ناحق کشت.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: روز جهانی بدون خشونت و افراط را پیش رو داریم، نظام مقدس جمهوری اسلامی این عنوان را به سازمان ملل پیشنهاد کرد و مجمع عمومی سازمان ملل نیز این پیشنهاد را تصویب کرد.

وی افزود: اگر می خواهیم دنیا عاری از خشونت باشد راه چیست؟ ما باید برویم و مرکز خشونت را ببندیم، مرکز خشونت رژیم بدنام صهیونیستی است، تا زمانی که آن مرکز مستقر است، ترور و تروریست ها از آنجا حرکت می کنند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: مرکز خشونت، هیأت حاکمه آمریکا، مرکز خشونت، پول عربستان، مرکز خشونت و تولید ترور، انگلیس و متحدانش است. و وحشت رو به کاهش است.


استان قزوین ظرفیت ارزشمندی در حوزه قرآن دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: هفته گذشته چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم توسط سازمان اوقاف در استان برگزار شد، کشور این فرصت را به استان ما داد که این مسابقات را برگزار کند زیرا ظرفیت قرآنی ارزشمندی در استان قزوین داریم. امیدواریم این استان را بیشتر به عنوان قرآن ببینیم.

وی بیان کرد: در روزهایی هستیم که موظف به یاد شهید تندگویان هستیم، حضور جوانان را نیز در نماز جمعه ارج می نهیم، تجمع این عزیزان باعث شادی راهپیمایی نماز جمعه می شود، امیدواریم هر روز بیشتر در خدمت این عزیزان خواهید بود پس سرمایه گذاری های آینده و نور چشم ما هستند از خداوند متعال توفیق این عزیزان را خواستاریم.

امام جمعه قزوین گفت: پنجم آذرماه سالروز سفر پر برکت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان قزوین است.

آیت الله عابدینی اظهار داشت: در هفته ای که گذشت یکی از بزرگان و شخصیت های ارزشمند دینی به نام مرحوم حاج علی اکبر دایدایی پدر بزرگوار شهید مجید دایایی به رحمت الهی دار فانی را وداع گفت. خداوند آنها را با انبیا و اولیاء محشور کند.

آیت الله عابدینی با تبریک روز حمل و نقل همگانی گفت: ما افرادی که عاشق حمل و نقل هستند را جهادگر می دانیم و این عزیزان در طول انقلاب اسلامی همواره نقش مهمی در کمک به مردم و کمک به اقشار جامعه داشته اند. از این بستگان و مراقبت از آنها.


معنای شب در دیدگاه دینی

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به شب یلدا گفت: مراسم شب یلدا یک معضل شناخته شده در فرهنگ ماست. وقتی از قرآن صحبت می کنیم می بینیم که شب در قرآن و دین بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: خداوند به شب سوگند یاد کرده است، خداوند مؤمنان را به شب سفارش کرده و می فرماید شب دانشگاه برای انسان غنی است شب مبارک است و قرآن را در شب قدر نازل کرد.

نماینده فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند فرموده است که اگر خلقت آسمان ها و زمین و آمد و شد شب و روز را مطالعه کنی به آیات الهی نگاه می کنی. اگر غرور و عزت می خواهی در عبادت شب به دست می آید و نماز گزار در شب عمر پر برکتی خواهد داشت.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند فرمود: آمدن و رفتن شب و روز و آنچه خداوند در آسمان ها و زمین آفریده نشانه کسانی است که تقوای الهی دارند، اما کسانی که تقوا ندارند نشانه ای ندارند. درک درست شب .

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح به دست گروه آمریکایی فرقان گفت: به همین مناسبت روز وحدت ناحیه و دانشگاه داریم و این روز را گرامی می داریم و انتظار داریم هر روز شاهد وحدت ناحیه و دانشگاه بیشتر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید